HELP! Mijn geelbuik waterschildpad eet van de kunstplanten in zijn aquarium. Wat moet ik doen?

.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.5K
MissBiggie
12 jaar geleden
Je schildpad voeren !!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
MissBiggie Hij vertoont gewoon hetzelfde gedrag als een varken, sloopt ook alles waarvan hij denkt dat het eetbaar is, heeft niets met tekort aan voedsel te maken.
MissBiggie
12 jaar geleden
Was ook maar een grapje hoor
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zou de vraagsteller op het verkeerde been kunnen zetten vandaar mijn reactie. Overvoeren van schildpad kan zeer ernstige gevolgen hebben.

Antwoorden (3)

Kunstplanten er uithalen, en vervangen door echte exemplaren. Blijkbaar heeft de schildpad behoefte aan groen, en het lijkt me zeer ongezond dat hij onnatuurlijk materiaal binnen krijgt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heeft niets met behoefte aan te maken maar aan natuurlijk gedrag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het uiten van natuurlijk gedrag is ook een behoefte.
voer je je schildpad wel op de juiste wijze, en krijgt hij behalve dierlijk voedsel ook groenvoer?
schildpadden komen tekort als je verkeerd of onvolledig voer geeft, zoals de gedroogde kreeftjes uit de handel.
verder zou ik de kunstplanten per direct verwijderen; het eten daarvan zal je schildpad geen goed doen.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heeft niets met voeding te maken, elke schildpad sloopt zijn verblijf als er groenigheid instaat.
Rieneke1
12 jaar geleden
dat is zo theo, maar daarnaast is het zeer belabberd gesteld met de verzorging van schildpadden, niet in het minst wat betreft de voeding.
het kan dus bepaald geen kwaad dat ik dit antwoord geef.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daarom dat ik ook niet min ;)
Bekend fenomeen.

Niets ernstigs aan de hand, enkel je planten uit het aquarium halen, welke plant je er ook in terug zet, het is en blijft slechts voedsel voor de schildpad.

Toegevoegd na 3 minuten:
Let wel op de temperatuur van het water, indien dit te hoog is zal de "trek" in voedsel bij de schildpad toenemen en daarbij ook het "slopers" gedrag.