Ik heb gisteren een soort goudvis gekregen, maar nu zwemt hij voortdurend naar boven en blijft boven om lucht te happen. Wat moet ik doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Ritsuka
12 jaar geleden
in wat voor type aquarium of kom zit de vis?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doe eens schoon water in de kon misschien help dat...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoeveel liter water heeft ie (of wat zijn de afmetingen), zitten er plantjes in, zit er een filter in?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet een goudvis sowieso niet in een kom houden, dat is marteling, hij moet een ruim aquarium hebben en plantjes voor de zuurstof, een filterpomp en het water moet vaak ververst worden omdat goudvissen grote vervuilers zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heb je wel schoon koud water?

Antwoorden (2)

probeer eens mond op mond...

Toegevoegd na 1 minuut:
ff serieus

Goudvissen zijn wel erg in trek bij kinderen, ook bij volwassen mensen zijn ze een fijne bezigheid. Maar soms worden ze verkeerd verzorgd, of wel misschien te goed verzorgd. De meeste mensen geven hun visje elke dag eten, soms wel tot 3x toe, en dat is juist niet goed voor een vis. Ze nemen het eten wel maar spuwen het onder water terug uit, en dan wordt het water troebel en is er geen zuurstof meer en komt de vis naar boven om lucht te happen, en dan denken de mensen dat het visje weer honger heeft.
Ook het zuiver maken van de kom is soms een kunst, fijn met lekker warm water, een scheutje afwasmiddel erin en de kom of bokaal blinkt weer, maar het is juist verkeerd, het poetsproduct doet de vis geen goed en kan leiden tot sterfte, het beste is een zuiver schuursponsje gebruiken, alleen voor de visbak, goed uitspoelen en zuiver water erin en klaar is de bak weer voor de vis.
Ook regelmatig met de handen in de visbak gaan is niet goed, de bacteriën onder de nagels lost zich op in water en de vis sterft een pijnlijke dood. Veel succes nog met uw visjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Slechte bron, want een kom is per definitie ongeschikt voor een goudvis.
waar staat ie en waar zit ie in?
boven de verwarming of in de zon (voor waar we die nu hebben) onttrekt ook zuurstof aan het water.

en zoals eerder genoemd, heb je er wat groen bij?