Ja, want platy's zijn levendbarende vissen. Zodra de jonge visjes zijn geboren zwemmen ze al vrij.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan ben ik bang dat ze zijn opgegeten!
Platy's zijn levendbarend, en de visjes zijn direct zichtbaar.
De kans dat ze zijn opgegeten is zeer groot.
Zelfs de beide ouders lusten af en toe wel een lekker 'plaatytje'.
Het opeten kun je voorkomen door een broedbakje te kopen.
Ik zelf vind dit heel klein en zielig voor de levendbarende vissen.
Je kan je aquarium ook flink beplanten met cabomba die tot het oppervlakte groeit.
Ik zelf vind dat de beste methode.
Maar ook het laatste zal niet werken wanneer je een drukbevolkt aquarium hebt.

Maar het kan natuurlijk ook zijn dat al je babyvisjes op zijn gezogen door de filter.
Dit kun je makkelijk voorkomen door een stukje panty voor de filteringang te bevestigen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ze zijn nog zeer klein maar zeker wel te zien, het is wel zo dat ze zich nog vaak zullen verstoppen om zichzelf te beschermen.