Waarom valt moeder merel de ene kat wel aan en de andere niet?

Ik heb een Cyperse kat en een compleet witte kat. Als de Cyperse kat in de tuin is, worden er constant kamikaze duikvluchten door de merel uitgevoerd op deze Cyperse. Is de witte kat daarentegen in de tuin dan wordt hij compleet genegeerd door de merel....
Ook als ze samen in de tuin zijn, is de Cyperse de enige die aangevallen wordt...

Waar zit het onderscheid in? Waarom valt de merel de ene wel aan en de andere niet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Ik denk dat de compleet witte kat doof is en daarom niet reageert op de vogel !

Als de kat niet reageert op de vogel, hoeft zij ook niet aangevallen te worden.

De cyper is niet doof en heeft ooit het nest van de vogel beslopen/gevonden en dus is de cyper wel een gevaar.

Antwoord :

de witte dove kat jaagt niet en is dus ongevaarlijk !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
weet je dat zeker ;) natuurlijk is dat fijn voor jullie, maar mijn theorie is nu zelfs geen theorie meer...
@funkeydogz is de witte kater in actie precies hetzelfde als de ander, de cyperse ? Zijn ze ook ongeveer even oud of is de een heel jong en de ander oud ?
Zijn ze samen groot geworden ? of apart en ouder bij jullie komen wonen ? ik hoor het wel ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In dat geval, funkey, lijkt het mij puur een kwestie van karakter van de kat. De Cyperse is de dondersteen en op jacht al dan niet spelend, en de witte is wat ouder en wat slomer en heeft echt geen zin om achter die vogels aan te gaan...
Eigenlijk komt het op het zelfde neer, denk ik : de witte jaagt niet en is dus ongevaarlijk voor Pa of Ma merel, terwijl de Cyperse zijn neus maar hoeft te tonen of hij wordt al in de gaten gehouden... logisch ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nu zat ik even roerloos... ik weet het niet meer ;)
Het enige wat ik nu nog kan bedenken (ik keek naar de foto van je avatar: hond) is Cesar Milan/the Dogwhisperer
- maar dat gaat over: honden...- deze man zegt altijd dat het om de energie gaat.
Katten hebben ook energie, dus ook al zit je roerloos naast elkaar of aan het andere eind van de tuin, kan je energie heel verschillend zijn !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou @funkeydogz ik heb er nog een 'nachie' overheen laten gaan, maar er kwamen geen dromen met oplossingen of mooie ideeën bovendrijven, helaas ! ;)

Andere antwoorden (2)

Ik heb iets soortgelijks gezien en toen had de aangevallen kat een jong van die vogel gepakt.
De vogel hield trouwens pas op toen de andere kat de vogel aanviel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zou het aan de kleur kunnen liggen?
Op onderstaand filmpje hebben de vogels het ook enkel en alleen maar voorzien op de kat met het meeste wit in zijn vacht. Wel vreemd dat het dan voor beide vogels in dit filmpje op gaat.Of misschien speelt een bepaald soort herinnering een rol?