Hoe weet je of een ballon molly zwanger is?

Ik heb dus 2 mollys (mannetje+vrouwtje), en het vrouwtje heeft in de binnenkant van haar lichaam een zwarte vlek. Is deze dan zwanger en hoelang duurt dit? Bij de dierenwinkel zeiden ze dat deze vissen goed voortplanten in gevangenschap?

Toegevoegd na 8 minuten:
Betekend deze zwarte vlek dat er eitjes in haar buikje zitten?

Toegevoegd na 19 minuten:
Nee wacht, ze zijn levendbarend, vergeet dat laatste

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9.3K

Het beste antwoord

Ze is zwanger en dat duurt ongeveer 30 dagen.Kunnen 20 tot 100 visjes uitkomen en hebben een schuilplaats nodig anders voer voor pa en ma en andere vissen als die er inzitten.Erg mooi om te zien hoe ze worden geboren maar daar moet je een beetje geluk bij hebben om erbij te zijn.Als het vrouwtje snel in de bak aan het zwemmen is is dat een hint.Als je wil dat ze het overleven zorg dan voor planten waar ze in kunnen schuilen.Zuurstofplanten een paar kan al helpen en ook nog goed voor de bak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Neem je vis mee naar de winkel en laat die ff kyken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ballon mollys geboren worden worden ze misvormd geboren, of misschien wel dood.
Ballon mollys zijn eigenlijk gewoon helemaal misvormd, en vergroeid.
Bovendien is de black molly veel leuker :)