Welk deel van een paarden bloem mogen hamsters?

mogen ze alleen de bloem of alleen de steel?

ik heb op een site gezien dat hamsters paarden bloemen mogen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik zou het voor de zekerheid gewoon niet geven.

Antwoorden (2)

ik zou denken dat ze alleen het blad mogen

Toegevoegd na 1 minuut:
in ieder geval niet de steel, het melksap dat daarin zit is licht giftig en aangezien een hamster maar een klein beest is, kan die niet veel hebben
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt helemaal, alleen het blad!
Alles van de paardebloem is eetbaar, dus ook de wortel.
het is zelfs een geneeskrachtige plant.
Wortels kun je uitstekend droge en bewaren voor later ( winter)

Toegevoegd na 8 minuten:
In de bloemstengel zitten de meeste bitteren stoffen, die licht giftig zijn, als konijnen voer niet erg, maar voor een hamster weet ik dit niet.