Wat is een goed eet-denk speeltje voor een valkparkiet?

Mijn valkparkiet verveelt zich veel dus ik wil graag een speeltje waarbij je eten krijgt als beloning, voor een mooi prijsje ongeveer 5 10 of 20 euro
Foto van kooi bijgevoegd

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
foto?
of is je vogeltje gevlogen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Huh heb echt een foto bijgevoegd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
spiegel help altijd!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+t

Antwoorden (4)

Zelf koop ik geregeld wat op de volgende website, zij hebben een ruime keuze uit educatief speelgoed: http://www.avonturiashop.nl/Vogels/Speelgoed/Educatief/p214/326/18/
Daarnaast heb ik zelf ook het volgende speelgoed gekocht: http://www.parrotshopnederland.nl/wagner-products-treat-wheel-medium-p-1682.html
Je moet overigens niet verwachten dat de vogel het gelijk doorheeft, soms gaat er een tijd overheen. Het duurde bijna een half jaar voor mijn twee parkieten het rad begrepen en in staat waren het eten eruit te halen.

Ik las hierboven bij de reacties dat een spiegeltje aangeraden wordt. Ik zou dat niet doen. Wanneer je 1 vogel hebt en het spiegeltje voortdurend in de kooi hangt, dan gaat de vogel zijn spiegelbeeld als partner zien. Beter is het wanneer hij het baasje als partner ziet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Parkietenpimpampet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De meeste papegaaien en parkieten zijn dol op alles wat herrie maakt. Niet prettig voor de mens misschien, maar wel voor hun. Om het geluidsoverlast wat te minderen heb ik een korte ketting in de kooi hangen en mijn papegaai speelt daarmee met zijn snavel. Dikke pret om die ketting alle kanten op te smijten en vooral tegen de tralies aan te gooien. De "ogen" van de ketting moeten wel groot zijn, zodat de nagels er niet in vast komen te zitten.
Zelf ben ik geen voorstander van speelgoed met eten als beloning. Maar in de winkel is genoeg te vinden op dat gebied.
Als jouw vogel tam is, dan kan je hem geen groter plezier doen dan samen met hem spelen. Een vogel alleen heeft veel aandacht nodig, zeker een paar uur per dag.
Als hij uit de kooi kan, dan is spelen met knikkers op tafel grote lol, voor zowel je vogel als waarschijnlijk ook voor jou ;-)
Onderstaand een site met speelgoed voor papegaaien en papegaaiachtigen:
http://www.papegaai.nl/index-new.html
Klik bij accessoires
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou, wij hebben thuis een edelpapegaai en wij hebben een bal gekocht die ook voor katten is. Hier zit een soort schuifje op, en in die bal zit wat lekkers. als hij dit openkrijgt kan hij lekker snoepen. Hij had het vrij snel door, en het is heel leuk om dit schouwspel te zien! Denk dat dit ook wel in een kleine bal te vinden is. In de dierenwinkel kan je ook speelgoed vinden waar je eten in kunt doen en als ze ermee rammelen( er zit een belletje aan) dan komt uit het gaatje wat lekkers en kunnen ze lekker snoepen. :)