wat doe je met katten waar je gek van word?

wij hebben sinds een tijdje een kat erbij... in het asiel leek hij heel erg lief...
dus...
elke dag loopt hij in ons huis de boel letterlijk te terroriseren! Hij heeft het zelfs al voor elkaar gekregen om de deur vab onze kleding kast te slopen, en geloof me het is een deur die je niet zomaar even ervan af tilt...
soms zijn we echt radeloos ik vind niet goed van dat ding!
de voddenboer wilt hem ook al niet hebben!
wat moet ik met zon geval?

Toegevoegd na 1 uur:
oei boze reacties! Terecht ook hoor mensen! :)
maar ik ben een echte dieren vriend...
maar soms weet ik gewoon niet meer wat ik moet doen om ervoor te zorgen dat hij minder ondeugend word...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.1K

Antwoorden (4)

Of naar een gedragsdeskundige en je portomonaie trekken.
Advertentie te koop in supermarkt of marktplaats
Of naar het asiel.
Een huisdier heb je voor je plezier, niet ter terrorisering.

Of je laat hem buiten en alleen erin voor eten. Misschien verveelt hij zich de pleuris bij je en heeft hij buiten meer afleiding. Laat hem daar lekker uitrazen en zorg dat je huis een warm knus plekje met eten is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook onzin. Heb jarenlang 10 hoog gewoond. Kat kwam altijd buiten. (brandtrap, lift)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een onzin,dan moet hij zeker andere mensen gaan terroriseren!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh, jij zou hem een spuitje geven? Dat vind ik dan weer zielig.
Misschien doet hij het op een boerderij goed, daar zou ik hem liever heen sturen.
Als vaker naar buiten niet helpt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@martine je zegt: Oh, jij zou hem een spuitje geven?
waar haal je dit mogelijk uit de tekst als ik vragen mag? @Niels
ik woon op 3 hoog en mijn katten komen niet buiten. de deuren zijn te zwaar, we hebben geen brandtrap, en ik laat ze niet met de lift. er zijn mensen met honden hier, en ze hoeven van mij niet te wachten tot er iemand op het juiste knopje drukt zodat ze voor de deur kunnen zitten tot ik een keer open doe voor ze. daarbij wil ik niet dat mijn katten buiten iets overkomt (ongeval, verwonding/ziekte door andere katten bv) en wil ik niet dat in de tuin van andere mensen schijten omdat ik mijn kat zo nodig buiten wil laten lopen.
kortom: mijn dieren, mijn verantwoording. een keuze die ik zelf heb gemaakt en waar ik geen spijt van heb of krijg achteraf. ;-) ze komen op het balkon, (cat proof zodat ze er met geen mogelijkheid af kunnen vallen/zich hangen/vertrikken etc. en in de deuren zitten kattenluikjes dus ze kunnen toch gaan en staan waar ze willen. @laura
een van mijn katten is ook een dier met streken en is hier heel creatief in. de terroriserende factor van een kat die zich verveeld en zichzelf gaat entertainen vind ik gewoon een lachertje van een benaming.
dat het dier dus maar anderen moet gaan terroriseren omdat het dier buiten komt vind ik persoonlijk dus pure onzin.
ik zie het als een kenmerk wat bij deze kat hoort en het maakt hem zeker niet minder leuk of minder lief (juist niet!) ;-))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ha euca,
Ik zeg 'jij zou hem een spuitje geven' omdat ik haar reactie nogal ongenuanceerd vindt. Wát vindt ze onzin aan mijn antwoord?
Ik ben van mening dat als je echt radeloos wordt van je kat, dat je hem dan beter een leven elders kunt geven vóór je je gaaf afreageren op je kat.
Maar bij mij komt dat op de laatste plaats, eerst kijken of je zijn negatieve gedrag kan veranderen.
Nu heb ik dat in mijn antwoord ook niet heel duidelijk beschreven omdat ik ervan uit ga dat men begrijpt dat wegdoen niet de eerste optie is.

Jouw reactie vind ik netjes. :-)
Allereerst moet ik even kwijt dat je woordkeuze mij helemaal niet bevalt.

Is je `nieuwe ding` jonger dan je `oude ding`

Door slechts 1 kitten te nemen heb je er zelf voor gekozen dat je extra tijd in je kat moet steken. Een kitten alleen moet namelijk heel veel aandacht hebben en echt opgevoed worden (anders dan veel mensen denken) als je er twee neemt dan maken ze elkaar wel moe (neemt niet weg dat ze beide opgevoed moeten worden met veel liefde, geduld en aandacht)

Als je een iets oudere kat uit het asiel hebt gehaald die erg lief was dan betekend het dat het probleem bij jou/jullie ligt. Of dat nou persoonlijk met jullie te maken heeft, met de woning of de andere katten.

Je moet heel geduldig met een "nieuw ding" om gaan. Hij komt vanuit zijn vertrouwde omgeving in een nieuwe, waar ook nog eens een andere kat (of meerdere) is. Hij moet dus helemaal zijn plek vinden. Als de reeds aanwezige kat zichzelf weet te vermaken en niks van de nieuwe kat wil weten dan gaat de nieuwe zich vervelen en "kattenkwaad" uithalen.

Hoe dan ook. Als je echt zon hekel aan "het ding" hebt dat je er op allerlei manieren vanaf wilt komen dan ben je niet goed bezig. Je hebt er voor gekozen en dient met al je mogelijkheden het beestje een leuke tijd te geven.

Ik zou als ik jou was het beestje terug brengen naar het asiel, dat is beter voor jou en nog veel beter voor de kat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
Niels, ik had het zelf kunnen schrijven maar dat heb jij al gedaan. +1! De voddenboer wil het geval niet eens? De voddenboer wil vertikt het om jouw problemen op te lossen en gelijk heeftie.
SirJohn, deze kat wil waarschijnlijk gewoon naar buiten, daarom sloopt hij een deur, het ding voelt zich niet thuis. Eerlijk gezegd vertrouw ik de waarheid van dit verhaaltje niet zo SirJohn, ik ken a. geen kattenliefhebber die zijn kat zo'n geval en het ding noemt. En b. is de voddenboer al zo lang niet meer in het straatbeeld dat het mij onwaarschijnlijk lijkt dat jij hem gesproken hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Niels
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt, beide :) (vergeet je dan niet het +je in te drukken haha) k vind het echt heel erg zoals sommige mensen met hun dieren om gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hem opvoeden. Niet 1 week of 3 maand. Alle 17 jaren van zijn leven dag in dag uit!
Kristal
12 jaar geleden
sorry, hier is je plusje Niels ;-) SirJohn, als je zo had gevraagd had je behulpzame antwoorden gekregen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Niels1411 hele dikke +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1!!! 'sir' je zogenaamde grappen staan echt haaks op je uitdrukkingen. in het asiel #leek# hij heel erg lief (maar dat is ie niet?)
elke dag loopt hij in ons huis de boel letterlijk te terroriseren! (speciaal om jou het lezen zuur te maken?) Hij heeft het zelfs al voor elkaar gekregen om de deur vab onze kleding kast te slopen (is de kast wel normaal gemonteerd?)
soms zijn we echt radeloos (lekker positief!)
ik vind niet goed van dat ding! (DING?)
de voddenboer wilt hem ook al niet hebben! (geef deze eens ongelijk) wat moet ik met zon geval? (GEVAL? wat moet de kat met jou als baasje dan eigenlijk?) als hij TE ondeugend is moet je de kat gewoon terug doen naar een asiel. als jij geen schik hebt van de kat (om welke bekrompen reden dan ook) heeft de kat ook geen schik. het diertje verdient gewoon beter dan dit m.i.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
(denkbeeldige) + voor eucalpje!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:-))
dánk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
eucalypje* bedoelde ik :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ironie komt niet zo lekker over op internet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Niels
ongewenst gedrag moet je niet zonder meer af willen leren.
verdiep je er in WAAROM een kat dit gedrag vertoont, en bied een alternatief.
kat tevreden en jij tevreden!

het klinkt alsof dit beestje barstensvol energie zit, die hij niet kwijt kan; ga daar eens aan werken.
is het nog een jonge kat?
overweeg dan of een katje erbij een mogelijkheid is; het scheelt al zoveel als ze lekker samen kunnen keten.
zorg in ieder geval dat de kat het te druk heeft om ongewenste zaken te slopen; speel meerdere malen per dag met hem, zodat hij zich goed uit kan leven.
laat hem verder werken voor z'n eten; verstop de brokjes, of gooi ze stuk voor stuk, zodat hij er achteraan moet rennen.
doe de brokjes in deels afgeplakte eierdozen of wc-rollen, eerst makkelijk bereikbaar, en dan steeds moeilijker.
of bestel een stel wasbollen en lijm die op een oud dienblad; klaar is je voerpuzzel.
zet van tijd tot tijd een kartonnen doos neer om in te slapen of te slopen.
werk met geuren; dat houdt het leven interessant voor een katje.
doe wat play-spray van kattenkruid op een speeltje, of wat valeriaantinctuur.
of vul een oude sok met valeriaanwortel, en je hebt er geen kind meer aan.
hup, aan de slag met je katje, wie weet ga je het nog hartstikke leuk vinden :)
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat van die sok kan ik beamen! ;) +
Rieneke1
12 jaar geleden
hahaha wat een succes he? :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nog dagelijks een succes :) Soms haal ik hem weg, dan vragen ze er bijna om haha!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+!!!
Kristal
12 jaar geleden
+1!
mijn kat was eerst ook heel vervelend, toen hebben we er een andere kat bijgenomen en nou gaat het beter. misschien wilt je kat gewoon meer aandacht, wat met hem spelen en aaien ofzo