Hoe vind ik een goed nieuw thuis voor baby-konijntjes?

Mijn konijn is waarschijnlijk zwanger van een konijn uit de buurt die was ontsnapt en bij mijn konijn 'op bezoek' geweest. Het is nu bijna 4 weken geleden en ze begint een nest te maken. Ik heb hier verder geen ervaring mee en het was ook absoluut niet de bedoeling maar het is nu eenmaal zo en wil het allemaal wel zo goed mogelijk doen. Heb begrepen dat moederkonijn de bevalling en verzorging zelf prima af kan en ik, behalve af en toe controleren, niet veel hoef te doen. Mijn grootste zorg is hoe ik een fijn en liefdevol nieuw thuis voor de konijntjes vind straks. Ik kan het niet over mijn hart verkrijgen een konijn aan iemand mee te geven wetende dat die de rest van zijn leven alleen in een kooi/hok zal doorbrengen. Mijn konijn loopt ook heerlijk los in de tuin en het 'vaderkonijn' is soort van bij mij gedumpt en mag (na castratie) samen met haar rondhupsen. Wil ook geen marktplaats iod gebruiken want ben als de dood dat ze eindigen als reptielenvoer. Wie weet er hoe ik een goed thuis kan vinden voor de kleintjes straks??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
HeerVoldemort
12 jaar geleden
Ik heb ooit eens gehoord, dat je de vader er absoluut niet bij mag laten. Maar ik weet niet zeker of dit klopt. Ik heb begrepen dat de vader de kleintjes vermoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wacht maar af, of ze de konijntjes wel goed verzorgt. Wij hebben meegemaakt dat konijn de kinderen verstootte en ze een voor een dood liet gaan. En dan is het probleem vanzelf de wereld uit.

Antwoorden (4)

Vraag aan kennissen/vrienden of ze een konijntje van je willen overnemen. Je kent vast wel iemand die dat wel wil doen. Als je bij ze op bezoek bent kan je ze ook even zien en weet je zeker dat het goed met ze gaat.

Veel succes met het zoeken van een goed baasje iig!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Echt zeker weten dat de konijntjes een goed tehuis krijgen weet je nooit van te voren. Om nieuwe baasjes te vinden kan je een advertentie bij de plaatselijke supermarkt ophangen.
Bij ons in het dorp heeft elke supermarkt zo'n gratis advertentiebord.
12 jaar geleden
Je zou ook nog de kinderboerderij (bij jou in de buurt) kunnen vragen of ze de konijntjes willen hebben.
Of bij een speciale konijnenopvang informeren of er plek is.
Maar de garantie dat ze weer goed terecht komen heb je idd nooit jammer genoeg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga eens langs een dieren winkel in de buurt, die willen af en toe ook wel jonge konijntjes kopen van particulieren zodat ze die weer door kunnen verkopen,