Onze kater van ongeveer 8maanden heeft de laatste tijd om overal met zijn lippen langs te schuiven. Wat betekent dit?

Ik heb gekeken of hij niet met zn vacht er langs gaat maar het is echt met zn lippen. Die zie je ook helemaal een beetje wijken. Lijkt wel alsof het een soort geur afbakening is maar ik weet niet beter dat de lippen van de kat daar niet voor dienen.

12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
'...heeft de laatste tijd om overal met zijn lippen langs te schuiven.' Wat bedoel je precies hiermee? Dat de kater met zijn lippen langs voorwerpen schuift?
loginabcde
12 jaar geleden
ja. Moet zijn 'heeft de laatste tijd de gewoonte om overal met zijn lippen langs te schuiven'
toch is het echt zijn lip die alleen contact lijkt te maken. Wss word het volgende week een 'onzijdige' kat.

Het beste antwoord

Ja hoor dit is gewoon zijn geur markeren,ze doen dit ook met de zijkanten van de lippen.

Ik weet niet of je kater al geholpen is en of je hem wilt laten helpen,dan moet je er snel bij zijn voordat het sproeien gaat beginnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

katten geven feromonen af via de klieren op hun wangen, om de omgeving veilig te laten ruiken.
als je katje echt met de lippen schuurt, kan het zijn dat hij wat laat is met wisselen en daar nog wat last van heeft.
Rieneke1
12 jaar geleden
Ik sluit me aan bij de anderen.

Echter, het zou ook kunnen dat hij iets aan zijn gebit mankeert. Hoewel de kans klein is gezien zijn leeftijd, is het niet onmogelijk. Als u het idee heeft dat hij pijn heeft, zou ik toch even naar de dierenarts gaan.