Heeft een hangend ooglid invloed op de leeftijd bij cavia's?

Mijn cavia heeft denk ik een hangend ooglid ( ze is 1 jaar) want de oogdruppels helpen niks en dat doe ik al een week. En mijn andere cavia heeft rattenoortjes. Heeft dat invloed op de leeftijd? Bij dezelfde dierenwinkel gekocht ( zelfde dag). De eerste foto is van de een met dr oog. (dat vette om dr oog zijn de oogdruppels) tweede foto is degene met de rattenoortjes. Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

Dit zijn 'foutjes' van moeder natuur en heeft niets met de leeftijd te maken.
Je kunt er alleen niet mee naar shows.

Toegevoegd na 3 minuten:
Kijk ook even op onderstaande bron,hier kun je veel over ziekte's bij cavia's lezen.

http://www.degrotecavia.nl/jongen.html#ectropion
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je foutje niet tussen " had gezet een - Maar dat deed je wel, daarom een plus :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat had ik gelezen, vond dat er niet zo veel informatie te vinden was. Maar bedankt :)

Andere antwoorden (1)

1 van mijn cavia's heeft ook zo'n oogje en is inmiddels al 4 jaar.
En volgens mij heeft dat oortje ook geen invloed op leeftijd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok nee ik denk het ook niet maar bedankt ;)