Bestaat er objectieve informatie/testen over welk hondenvoer je het best zou kunnen geven aan een pup?

We willen onze herderpup graag goed voer geven. Bij de vereniging zeggen ze Cavom, de dierenzaak zegt dat het middenklassevoer is? Zoveel mensen met honden en nog meer verdeelde meningen over het soort voer..

We geven nu droogvoer van een merk waarvan me de naam even is ontschoten (behoorlijk duur van de dierenarts) met gekookt vlees van Smuldier.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Als je droogvoer wilt geven dan kun je het beste voor een granenvrije brok kiezen.

De merken Orijen,Acana,Wolfsblut en Taste off the Wild zijn de beste merken waar het vleesgehalte redelijk goed is en natuurlijk zonder granen.

Een vergelijkingssite van brokken vindt je op:

http://www.voerwijzer.com/hondenbrokkenvergelijken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zegt "als je droogvoer wilt geven" ook daarover discussie.
Sommige mensen zweren bij alleen vlees??
Ivana
12 jaar geleden
Als je vers voert, moet het ook compleet voer zijn. Alleen vlees is nooit goed, dan missen ze de nodige stoffen.
Er bestaan verschillende sites voor vers compleet en barfen. Het zelf samenstellen van goed voer is mogelijk maar heel arbeidsintensief. Je moet dan ook goed weten waar je mee bezig bent, anders is het niet uitgebalanceerd en niet gezond.
Maria heeft ook een grote hond en ervaring. Plus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank voor je + en je goede aanvulling Ivana. Van vers vlees weet ik niet zoveel vanaf,er wordtgezegd dat je kant en klare pakken zoals Smuldier,Rodi of Prins kunt geven,maar zelf heb ik het nog nooit geprobeerd omdat ik liever brokken geef. Wil je vers vlees gaan geven dan moet je jezelf hierin goed gaan verdiepen zoals Ivana schrijft.
Het beste kun je jezelf eens inlezen en/of aanmelden op www.barfplaats.nl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt, met deze info kan ik wat
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Graag gedaan Wayan en veel plezier met je pup.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind deze materie inmiddels net zo ondoorzichtelijk als het kiezen van een telefoon abbo.
Maar nogmaals bedankt, ik ga bovenstaande merken maar eens proberen

Andere antwoorden (2)

het is ook een beetje wat je zelf wilt of waar je pup het goed op doet. Die van ons doen het goed op iams/eukanuba, maar die van mijn zus juist weer niet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Informeer eens bij de consumentenbond.