Kunnen goudvissen en tropische vissen samen in een aquarium ?

Ik heb een aquarium met verwarmingselement (25 graden)
Er zitten goudvissen en guppies in.
Nu wou ik een paar leuke Neon-tetra's erin doen maar de verkoper zei dat het niet samen met goudvissen ging .

Een vriend van mij heeft wel goudvissen en tropische vissen bij elkaar, en dat gaat goed.

Groeten Leonard

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
17.9K

Het beste antwoord

Ja hoor dat gaat goed, wel even oppassen dat je de goudvissen niet de neon-tetra's opeten.
Omdat het nieuwe vissen zijn, kunnen ze wel eens happen naar ze.
Bedenk wel dat goudvissen snel groter worden en vaak planten eters zijn en soms alles omspitten.
Ook vervuilen ze veel zodat je een goede filter moet hebben.
Spaarzaam voeren!
Gewoon proberen, de guppen gaat ook, dus waarom deze niet.
Zou wel regelmatig een derde van het water verversen, anders krijg je problemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bedankt voor je antwoord, het gaat prima met de vissen samen
Fijn weekend
Groeten Leonard

Andere antwoorden (3)

Volgens wiki zijn neontetra's tropische vissen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Neontetra
Ook volgende de Engelse wiki. Je hebt ook subtropische goudvissoorten.

Of even vragen welke watertemperaturen de goudvis maximaal/minimaal kan/mag hebben. Een licht afwijkende temperatuur kan ervoor zorgen dat de vis 't wel overleeft, maar korter leeft.

Als je ondanks de geboden informatie toch nog twijfelt: dan kan je voor de zekerheid eerst ééntje doen. En dan een week afwachten.
Belangrijk: 't waterzakje met de vis eerst in de 't aguarium hangen, zodat de temperatuur langzaam gelijk wordt. Voordat je de nieuwe vis loslaat in 't aquarium.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik denk dat eerder de guppen en de goudvissen last hebben van te warm water, dan dat de neontetra's er niet bij gezet kunnen worden. Voor hen is 25 graden prima.
dus als het met de goudvissen ne guppen al die tijd goed gegaan is bij deze temperatuur (het zijn sterke vissen) dan is er geen probleem.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor dat kan makkelijk.

maar ieder geval niet bij piranha's..!!!