onze pup van vier maand heeft spoelwormen gebraakt en nu is mijn vraag wanneer kan ik haar weer ontwormen?

Toegevoegd na 18 minuten:
Ik heb haar donderdag een wormenspuit gegeven en zaterdag braakte ze 2 levende spoelwormen. Wanneer moet ik haar nu weer ontwormen?

Toegevoegd na 27 minuten:
Bedankt, ik ga morgen gelijk met de dierenarts bellen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (3)

Als ze al spoelwormen braken direct !
Overleg met de dierenarts waarmee en hoeveelheid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ontwormschema voor een pup is: op een leeftijd van 2 weken, 4 weken, 6 weken, 8 weken, 4 maanden, 6 maanden en daarna 4x per jaar

Als jou hondje net ontwormd is en nu wel wormen heeft ga dan niet zelf experimenteren (met gevaar tot overdosis) maar ga zo snel mogelijk naar de dierenarts.

Deze heeft de juiste medicatie!

Toegevoegd na 40 seconden:
Ps: Heeft jou pup nog niet de 4 maanden ontworming gehad dan kun je prima bij de dieren speciaalzaak terecht. Laat je goed voorlichten!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ivana
12 jaar geleden
In dit geval zeker NIET naar de dierenspeciaalzaak. Als er wormen gebraakt worden heeft de pup een ander en sterker middel nodig dan de speciaalzaak voorhanden heeft. Bovendien moet de dierenarts even een gezondheidsonderzoek doen en even naar de binnenboel luisteren. Dit is een serieuze besmetting en niet zo'n kleintje ook!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt gelijk! Ik was een moment vergeten dat het om braken ging!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tot de leeftijd van 6 maanden heeft de pup elke maand een wormenpil nodig,hierna wordt het 4 x per jaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ben ik met je oneens. Mijn schema klopt. In het begin dienen ze vaker ontwormd te worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ontwormen op een leeftijd van 2, 4, 6 en 8 weken, 3, 4, 5 en 6 maanden. Vervolgens elke 3 maanden het hele leven door. http://www.dierenkliniekleusden.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=68&Itemid=68
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies zoals in mijn rijtje staat. Alleen in jou eerder gegeven antwoord/reactie lees ik dat ze het eerste half jaar maar 6 keer hoeven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee het is niet precies zoals in jouw rijtje staat want 3 en 5 maanden staat er niet bij. Mijn eerste reactie staat een beetje onduidelijk,maar ik ging er vanuit dat de eerste 8 weken bij de fokker is gedaan en hierna moet je elke maand geven tot de leeftijd van 6 maanden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt gelijk! Goede aanvullig. Heb dat niet neer gezet inderdaad!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oké. ;-)
Als je pupje spoelwormen braakt , is de kans aanwezig dat er spoelwormen in de luchtwegen/longen belanden, wat desastreus kan zijn.
Bovendien moet de besmetting met wormen wel heel erg zijn.
Ik zou echt de dierenarts raadplegen en samen een behandeling bespreken.
Dit zou ik als fokker NIET afdoen met een doosje antiwormpillen uit de dierenwinkel.
Het kan zijn dat er geen wormen in de longen gekomen zijn maar neekm GEEN risico.
het kan zijn dat de dierenarts andere en aanvullende medicatie wil geven.

Pas op, de pup kan , bij het niet juist oplossen van dit probleem plotseling achteruit gaan en sterven.
We hebben dit gezien bij mensen die onze ontworm en andere adviezen NIET hebben opgevolgd en daardoor een van onze pupjes hebben verknoeid.

Een goede fokker met liefde voor zijn/haar pupjes beschouwt de koper als een plaatsing , waarbij de vergoeding in geen verhouding staat tot de liefde , kosten en moeite die voor het pupje gedaan is.

Deze zal dan ook strict ontwormen en alle nodige behandelingen"mee"geven, houd je daaraan.

Het onnodig zien sterven van zo een lief diertje wat met liefde is grootgebracht is een nachtmerrie die je niemand gunt.

Kortom, aanpakken , doorpakken en niet uit verkeerde zuinigheid "goedkopere" alternatieven proberen.
Ga echt naar de dierenarts en als alles onder controle is volg je de behandelingen tegen wormen , luizen, vlooien en teken alsmede de vaccinaties stipt op.

Je pupje zal je dan veel liefde en plezier geven en dat is met geen geld te betalen.....
Dat is de mening van een gedreven, erkende fokker die dat NIET voor het geld doet en dat al meer dan 25 jaar.