Wat heeft mn Agapornis op z'n buikje zitten?

M'n Agapornis heeft onderaan z'n lijfje een soort bobbel zitten, aan de linkerkant onderaan z'n buik. Wat is dit en is het gevaarlijk?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@2Dparrot: ben je nog naar een dierenarts geweest? Vraag ik niet om te drammen, maar uit belangstelling ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, omdat hij zich nog gezond gedraagt, en al zou het een tumor zijn zouden we er alsnog niks aan kunnen doen en zou het alleen maar stress voor het arme beestje zijn. We gaan wel dingen zoals spoelingen en dieeten proberen, dat is iniedergeval niet slecht voor hem. En dan maar afwachten :(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sterkte!

Antwoorden (4)

Wat het is en of het gevaarlijk is kan alleen je dierenarts beantwoorden.
Ik raad je dus ook aan om daarheen te gaan.
Het enige zinnige wat ik kan zeggen is, dat een parkiet van mij ook zoiets heeft gehad (ik kan alleen uitgaan van je foto en dat zag er bij mijn parkiet ook zo uit) en het was een gezwel. Hij heeft het niet overleefd.
Sorry.... dit is mijn ervaring; misschien is die van jou veel positiever en dat hoop ik voor je!!

Toegevoegd na 4 uur:
Niet alle dierenartsen weten veel van vogels. Bespreek het natuurlijk met je eigen dierenarts, maar onderstaand een site met dierenartsen, die zijn gespecialiseerd in vogels. Misschien heb je er iets aan.

http://www.poicephalus.nl/dierenarts.htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De dierenarts kan er even een naald insteken en kijken of hij iets onder de microscoop kan bekijken. Een ontsteking, een kankergezwel, alles is mogelijk.
Misschien kan hij anti-biotica geven, maar vaak is zo'n bobbel echt het einde.
Laten we niet op de zaken vooruitlopen. Op deze foto kunnen we de binnenkant niet zien, maar ik hoop het beste voor je en voor je rosecollie.
Ivana
12 jaar geleden
Als ze los mogen vliegen in huis, dan bestaat de mogelijkheid dat de papegaai zich verwondt heeft bij een verkeerde landing of botsing.
Ook een knauw van een andere papegaai of verwonding van een huisdier behoort tot de mogelijkheden.
Een ontstoken krop, (te verhelpen met een spoeling) of opgezette talgklier kan ook van toepassing zijn.
Laat u eerst informeren door een dierenarts die ook vogels als specialisme heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het kan een breuk van de krop zijn.
dit is een zakje waar voer in wordt opgeslagen voor dat het naar de maag gaat.
een kropbreuk kan fataal zijn.
omdat het niet zeker is, of het een kropbreuk is, raad ik je aan om naar een dierenarts te gaan.

veel succes!