Deze wateraquarium vis heeft 2 "schimmelbultjes" hoe komtdat?

En steeds om de dag of om de 2 dagen gaat er steeds 1 vis dood ik heb de aqurium vervest alles aan gedaan..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Misschien is het handig even te googlen op vlekjes bij vissen. Op je foto is het voor mij niet te zien. Zelf hadden we afgelopen week een vis met (waarschijnlijk) witte stip. Dat is erg besmettelijk voor andere vissen in je aquarium. Nu zijn er in de winkels genoeg middeltjes te krijgen die tegen vanalles en nog wat helpen. Wij hebben goede ervaringen met SH2000. http://dier-en-natuur.infonu.nl/vissen/1654-visziekten-symptomen-en-behandeling.html

Toch heb ik zelf afgelopen week het probleem anders opgelost: als je 40 gram zout in 10 liter water doet (of een andere verhouding bv 5 liter en 20 gram) en je vis daar 10 minuten - maximaal 20 minuten in laat zwemmen, goed in de gaten houden hoe je vis zich voelt, anders gelijk terug zetten.

Heb je overigens je water waardes al een getest?

denk je er wel aan om een emmer te nemen, die niet bijvoorbeeld gebruikt is met sop, maar eentje die je altijd alleen maar voor je aquarium gebruikt.

succes ermee!

Toegevoegd na 1 minuut:
Schiet me nog iets te binnen, heb je je hele aquarium ververst of ongeveer de helft? nooit je hele aquarium in een keer doen! en je filter ook nooit helemaal superschoon maken, anders verdwijnen alle, goede, bacterien
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die ESHA 2000 is een goed idee. Exit werkt ook goed bij stip. (wat me inderdaad het probleem lijkt). zout vind ik wat gevaarlijker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik was ook wat wantrouwig tegenover het zout, maar het heeft super gewerkt, vis was na een dag schoon....leek zich ook niet onprettig te voelen in het zilte water....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zout water heeft geholpen bedankt! 5 minuten in een bakje met zout laten zwemmen vlekjes waren se volgende dag weg