Welke vis(sen) is/zijn geschikt voor mij?

Ik wil graag vissen kopen maar ik weet niet wat leuk is om te hebben en handig. Ben 15 jaar oud en kan er niet de hele dag mee bezig zijn enzo.

Waar kan ik het best vissen instoppen?

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik zat zelf al een beetje te denken aan van die kleine met soort lichtgevende streepjes. Die vind ik wel mooi

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
ik heb zelf 2 shubumkin vissen het zijn hele mooie vissen moor ook lief ze hebben niet veel schrik ze vinden het heel leuk om aan een plant te eten en bij elkaar te zwemmen ik raad zelf deze soort aan .Veel suc6 er mee

Het beste antwoord

Gupjes zijn wel leuke visjes en kan je gemakkelijk verzorgen. Zij hebben ook geen erg grote aquariumbak nodig. Ikzelf zou dan kiezen voor een langwerpig bakje i.p.v. een ronde vissenkom.

Toegevoegd na 5 minuten:
Op onderstaande website vindt je vast meer informatie over deze leuke visjes. Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

guppen zijn heel makkelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en waar kan je ze het beste instoppen dan?
je kan guppen gaan kweken heb ik ook heel lang gedaan
maar je kan ook een gestreepte goudvis kopen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een gestreepte goudvis? misschien een plaatje of link ervan want het lijkt me wel bijzonder :)
Je zegt dat je vissen wilt met felle streepjes, zoek eens op google naar neon vissen, deze zijn erg mooi.

Je kunt de vissen het best stoppen in een normaal aquarium van de lengte 60 x 30 x 30cm. En niet in een vissenkom, vissenkommen zijn voor welke vissoort dan ook ongeschikt.

Verder zou ik bij deze vissen een binnenfiltertje aanschaffen, en onderin watten, of matten doen die je er bij krijgt, en zelf nog wat ruimte er in maken en daar wat vijversubstraat of instoppen voor een biologische werking.

Verder is een aquarium met goede belichting belangrijk.
Waarom?
Omdat in een goede vissenaquarium altijd planten aanwezig moeten zijn voor een goede zuurstof voorziening, en planten hebben nu eenmaal goed licht nodig om goed en mooi te kunnen groeien.
Ook helpen planten enorm bij het filter van het water.

Verder ververs je het water gewoon 1 keer in de 2 weken.
Ververs nooit al het water.
Enkel maar 1/3 deel van het water verpesten, anders kan je water uit balans raken.

Ik zou zeggen, lees je heel goed in over het houden van vissen, en vooral de filtering van het water.
Biologische filtering is namelijk erg belangrijk voor een gezond aquarium.

Je zou ook eventueel mocht je plaats en geld hebben kunne kijken naar een niet te sterke buitenfilter, deze kun je heel goed inrichting, en kun je goed biologisch materiaal instoppen waar nitrificerende bacterien in kunnen leven wat erg belangrijk is voor je water.

Deze bacterien zetten schadelijk nitriet dat ontstaat in het water om naar minder schadelijk nitraat, dit kunnen je planten gebruiken als voedingstoffen.

Maar in principe zou je bij een binnenfilter bij deze kleine vissen ook goed mee kunnen doen, zorg er dan wel voor dat je plaats maakt voor vijversubstraat in de mand te doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ook niet onbelangrijk: (o.a.) tetra's (vuur, neon, kardinaal etc. met lichtgevende streepjes) hebben een verwarmingselement nodig anders leggen ze het loodje! ;-))
Ik zou voor de kibbeling gaan omdat het bereiden ervan erg handig is. Je kunt ze het beste in je mond stoppen zodat je er niet de hele dag mee bezig hoeft te zijn. Die met lichtgevende streepjes zou ik dan weer niet nemen, die zijn waarschijnlijk uit een ander tijdperk en dus over de datum. Veel succes bij je keuze.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
LOL :-)
Ga naar een dierenwinkel daar hebben ze allerlei verschillende soorten er is vast iemand die je kan helpen met uitzoeken en uitleg geven. Kies een soort waarvan jij denkt die is mooi
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
neon tetra`s en kardinaaltjes zijn redelijk makkelijk te houden en zien er leuk uit.
doen wel je huiswerk voor je jou vissen gaat kopen.
anders kom je met een koude kermis thuis.

succes!