Ik heb een Betta Spendles die knaldonkerrood is maar opeens is het helelichaam aan het veranderen naar wit bleek kleur hoe komt dit?

En blijft bijna alleen op de bodem

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Uw Betta Splendes is behoorlijk ziek. Dit is een longvis en hoort onder het wateroppervlak te zwemmen. Eens informeren bij uw aquariumhandelaar wat hij voor medicatie heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De vis is gestorven vannacht met de bek open...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jammer, een beetje te laat in actie gekomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
spijtig dat ie het loodje heeft gelegd. overigens horen ze niet #enkel# onder het wateroppervlak te zwemmen maar kunnen zich door de hele bak bevinden. (al zijn het geen actieve zwemmers en zijn vaak in de hogere laag te vinden) andere long/labyrintvissen (de bekende goerami's bv) vind je weer minder vaak onder het oppervlak dus dat de betreffende organen niet alles hoeven te zeggen. weet niet hoeveel vissen je in je bak hebt Bram? wat de temp is van het water, wat de waarden zijn, wat je aan beplanting hebt staan, of de vinnen er gezond uitzagen, (niet samengeknepen of vlekjes/stipjes bv) dit soort vissen eten heel graag levend voer, dus het kan overal en nergens aan gelegen hebben. vaak zijn vissen wel even van kleur als ze schrikken (komen weer snel op kleur) maar zoals deze erbij lag met een vale kleur is idd niet goed zoals achteraf wel bleek (excuus voor de woordspeling) als je er ander vissen bij hebt zitten wel even in de gaten houden of deze geen rare dingen vertonen. (veel ziektes zijn besmettelijk of kunnen maanden in het aquarium in rust zijn voor ze hun kans waarzien en vissen ziek maken bij verminderde weerstand)