wat moet ik doen aan twee vechtende kalkoenenzusjes

Kan iemand mij een goed suggestie geven wat ik aan mijn twee vechtende kalkoenenzusjes moet doen?
Ze zijn ongeveer 1,5 jaar oud, het ging toto nu toe altijd goed, nu vechten ze tot bloedens toe.
Heeft iemand ook deze ervaring gehad?
Marjolein.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

kalkoenen kennen een rangorde en mogelijk zijn ze dit aan het uitvechten.

weet niet of ze genoeg ruimte hebben, kunnen wroeten etc.

vaak keert er rust terug als er meerdere dames zijn en 1 heer aangezien dit de meest natuurlijke combinatie is.

kom je er niet uit dan zit er niets anders op dan ze uit elkaar te halen als andere opties en aanpassingen niet haalbaar zijn. want het zijn niet altijd lieverdjes, en nog sterk ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kalkoenen zijn kalkoenen en geen mensen. Ze gaan dus met elkaar om, zoals kalkoenen dat plegen te doen. Ze weten ook niet (meer) van elkaar, dat ze zusjes zijn. Ik betwijfel sowieso, dat vogels (kalkoenen) familiale gevoelens voor elkaar kunnen voelen. Ik denk dan alleen maar aan al die drama's in nesten met jongen, waarin de oudste en sterkste jongen er alles aan zullen doen om hun jongere broertjes of zusjes er uit te werken, zodat ze zelf meer voedsel krijgen van de ouders. Ze zien elkaar gewoon als 2 verschillende kalkoenen van hetzelfde geslacht en dus als concurrenten van elkaar.
Ik weet niet veel over het gedrag van volwassen kalkoenen, maar ik kan me zo voorstellen, dat ze elkaar gaan (of blijven) bevechten, omdat ze concurrenten zijn. Dat is in de dierenwereld (en zeker in de vogelwereld) meer schering dan inslag. Of het helpt om er een mannetje bij te zetten weet ik niet. het zou kunnen. Maar als niks anders helpt, dan helpt alleen maar uit elkaar zetten, zodat ze elkaar niet meer kunnen zien.