Mijn kat is gek op snoertjes van opladers, telefoon en USB. Hij perforeerd of bijt ze in een mum van tijd door. Wat er aan te doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.1K

Het beste antwoord

opladers opruimen als je ze niet gebruikt (vreet alleen stroom als je de stekker erin laat zitten zonder dat je wat aan het opladen bent)

andere snoertjes en kabeltjes kan je wegwerken met een kabelgootje. (zie link voor div uitvoeringen)
je hebt hele mooie smalle die bijna niet opvallen en heel makkelijk met een plakstrip zijn te bevestigen bijvoorbeeld.

kabels die je niet permanent weg kan werken kan je beschermen met een kabeltemmer (zie foto)
knappel kat die hier doorheen kan knagen! :)
volgens mij hebben ze deze ook bij de Wibra. (anders even googlen waar je ze kan kopen)

maar dan de vraag waarom je kat zo graag aan snoeren knaagt.
misschien verveelt je kat zich dus zorg dat ie genoeg en vooral verschillend (katten)speelgoed heeft.

kijk ie er niet naar om dan kan je spray halen (catnip bijvoorbeeld) zodat ze helemaal in de 7e hemel zijn van het speelgoed door het geurtje.
pingpongballetjes vinden de meeste katten ook geweldig speelgoed. (1 tikje en het balletje schiet meters ver weg)
even uitdokteren wat je kat dus leuk vind zodat ie zich op een andere manier kan entertainen, eventueel samen met jou (kattenhengeltje bv)

succes met je knagertje, ik hoop dat je veel nuttige tips kan vinden hier zodat je snoeren gespaard blijven. ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
mooi antwoord euca, idd ook een alternatief bieden, dikke plus!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja is nog al wat.

Andere antwoorden (6)

Ruim je snoeren op als je ze niet gebruikt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb de laders met een stekkerdoos met schakelaar in een houten kistje. Netjes, veilig en milieuvriendelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Milieuvriendelijk?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De stroom wordt onderbroken bij niet-laden.
Je kunt bij de dierenwinkel Training Aid kopen, dit smaakt en ruikt vies voor dieren. Mijn hond hield op met bijten in de antieke stoel.Ik zou het niet in het wilde weg gaan sprayen maar aanbrengen met een sponsje en goed laten drogen voordat je de snoeren weer gaat gebruiken :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt een soort apparaatje waar je opladers kan opbergen in een soort bakje dan zie je de snoeren niet maar kan je het toch opladen nadeel dit kan niet bij grote laders voor laptops of adere grote dingen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Enerzijds zorgen dat je niets laat slingeren. Berg die zaken onmiddellijk op als je ze niet meer nodig hebt en gebruik ze op een plaats waar de poes niet bij kan.

Anderzijds zorgen dat je bijvoorbeeld lintjes van textiel in huis hebt en plaag de poes daarmee. Hiermee sla je twee vliegen in één klap. Ten eerste wordt de aandacht afgeleid van de electro-draden en ten tweede krijgt de poes de aandacht die ze onrechtstreeks vraagt.

Zo los ik het op en ik kan eender welk snoer pal onder hun neus leggen, ze komen er enkel aan als ik ze ermee uitdaag.
Ik speel dan ook regelmatig spelletjes met de poezen (met katoenen lintjes of zachte balletjes) tot ze zelf aangeven dat ze er genoeg van hebben. Soms is dat snel, soms vraag ik me af of ze ooit nog moe worden - hahaha

Het loont echt de moeite om de poezen Bewust aandacht te geven. Ze vertellen zoveel meer dan velen kunnen vermoeden. Ze zijn belange niet zo dom als velen denken. Het zijn wij die hun taal niet begrijpen omdat we er onvoldoende tijd voor vrijmaken.

Liefs en Have Fun Any Way!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en ze blijven 'eten' tot ook een lintje van een paar meter op is omdat het maar 1 kant op kan vanwege de haakjes op de tong (dus ook als ze niet WILLEN eten) @GM
wat is het verschil tussen aandacht geven aan een dier en Bewust aandacht geven?
Je zou kunnen proberen met een plantensproeier de kat nat kunnen spayen wanneer hij aan de snoeren zit te knauwen. Echter loop je niet de hele dag naast je kat.
Zelf hebben wij sambal gesmeert op alles waar het dier niet aan mocht komen, en wel deed. Het gedrag nooit meer terug gezien.
Na 2 dagen een doekje met allesreiniger, en klaar.
Een zeer goedkope, effectieve oplossing.