Kan ik ook een hulphond dekje van SHN krijgen zonder logo's, want ik vind die zo mooi voor mijn hond?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lijkt me niet handig, dat dekje is juist handig zodat je hulphonden herkent en men het ook goed vindt als ze mee een winkel in gaan ofzo. Als straks alle honden daarmee gaan lopen is het einde zoek.

Antwoorden (3)

Neen. Je kunt je voorstellen dat soortgelijke dekjes, met of zonder logo, tot verwarring leiden bij anderen. Bij de dierenwinkel zijn dekjes tr koop die je ipv een halsband kunt gebruiken. Zelf iets origineels knutselen kan ook. Maar laat je dekje niet op die van een hulphond/geleidehond organisatie lijken. Ze hebben nl met reden een herkenbaar dekje om!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, die dekjes zijn voorbehouden aan de hulphonden van Stichting Hulphond Nederland. Je moet het zien als een soort van uniform voor die honden, zodat ze herkenbaar zijn als hulphond. Je zou eens kunnen informeren op marktplaats, of er ergens iemand zo'n dekje overheeft, maar via de stichting SHN zijn ze niet te koop.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, een soort uniform, voorbehouden aan de echte gecertificeerde hulphond. Ik vraag me af waarom je je hond een dekje op zou doen. Erg bevorderend voor de gezondheid van zijn vacht is dit niet.
Ivana