hoe, en met welke materialen, kan je een krabpaal maken?

???

Toegevoegd na 41 seconden:
hoe kan je bijvoorbeeld iets maken waar aan ze kunnen 'krabben'???

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9.4K

Antwoorden (8)

hout, spijkers, en touw.

Toegevoegd na 3 minuten:
Een hele simpele: je gebruikt een houtenplaat als ondergrond, je neemt een buis van plastic (die bij rioleringen worden gebruikt) daar wikkel je het touw omheen met lijm. Die monteer je dan op je ondergrond, en doet dan ook een plank op de buis. Die planken moet je dan VOORAF ook niet vergeten in te wikkelen met touw en lijm.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stuk vloerbedekking op een plankje aan een paal, of gewoon tegen de muur schroeven. Werkt prima!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zet een houten balk vast op een vierkant plankje (zodat hij blijft staan) En wikkel hier vloerbedekking om heen. Bij ons werkt het:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelf een katten krabpaal, krabmeubel of misschien wel een krabkasteel bouwen voor uw geliefde katten familie, kan natuurlijk ook.
Een paar belangrijk tips, voor wie zelf een krabpaal gaat bouwen.
Heb geduld, neem de tijd.
Maak eerst een tekening van de gewenste krabpaal.
Gebruik lijm op waterbasis voor het maken en verlijmen van de krabpaal, anders halen de katten letterlijk hun poezenneus er voor op.
Weet waar de krabpaal komt te staan, meet alles op en bedenk waar de kat nu allemaal bij kan komen.
Gebruik passende kleuren, dit kan nu u de katten krabpaal zelf maakt.
Naast sisal touw, kunt u ook vaak goedkoop een rest stuk sisal vloerbedekking krijgen voor de kattenkrabpaal.
Probeer het aantal nietjes te minimaliseren, katten krijgen elke krabpaal kapot en dan steken de nietjes er ook uit.
Leg een verbanddoos klaar, voor het aantal keren dat u op uw duim slaat of in uw hand niet.
fremar
12 jaar geleden
Je kunt ook een kokosmat (zo'n deurmat) kopen en die neerleggen, veel katten leven zich daar graag op uit.
Je kunt een balk kopen in een tuincentrum of bouwmarkt (niet van geïmpregneerd hout!), die je op een voet bevestigd zodat ie niet omvalt, of aan de muur vastmaakt.
Kleiner zijbalkje maken aan de voet en daar de ene kant van de mat aan vastmaken; de mat aan de andere kant (dus een stuk hoger) ook op een zijbalkje vastmaken (zodat de krabbende kat aan de mat krabt en niet aan de bevestiging van de mat, want dan kan ie zijn nagels beschadigen). Bonus: de kat kan zich achter de mat verstoppen ;-)
Als je bovenop een plank maakt waar de kat kan zitten, is het vaak helemaal luxe, veel katten zitten graag op een hoge(re) uitkijkpost.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een krabpaal hoeft natuurlijk geen paal te zijn. Kan ook gewoon door bv een balk(je) te bekleden met een stuk kokosmat. Of een stuk kokosmat plakken in een hoekje in de gang bij de voordeur....of waar dan ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kunt een pvc pijp bekleden met sisal of een stuk vloerbedekking ( die nergens anders in huis voorkomt) of een plankje natuurlijk let wel om de grote van het geheel gemiddelt genomen moet de plank of paal zo groot zijn als de lengte van je kat(ten) als die op de achterpoten gaan staan. en vergeet niet om er wat catnip er over heen te wrijven dit kruiden mengsel zal je kat er naar toe lokken en verleiden om er tegenaan te gaan kroelen en krabben. zelf heb ik een pvc pijp met een stevig canvas/jutte doek erom heen gewikkeld om meer body eraan te geven mijn katten zijn er dol op! en je krijgt er niet zo rommel van als met sisal touw en kokosmat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik lees in verschillende reacties dat jue vloerbedekking kan gebruiken. Dit kan natuurlijk heel goed en werkt ook goed, maar poezen ruiken niet het verschil tussen het stuk vloerbedekking waar krabben is toegestaan (om de paal gewikkeld) en waar het krabben aan vloerbedekking niet is toegestaan (in je huiskamer).
Mijn advies is dus om van dat dikke touw te gebruiken en dat om een paal of plank te wikkelen.

Kijk anders eens in een dierenspeciaalzaak en kijk daar de kunst af :)