Wat kunnen we doen voor onze hond tegen de pijn?

Onze hond is woensdag geopereerd aan een tumor onder haar rechterpoot. Het is een hele grote rode, beetje opgezette wond. Vrijdag mocht ze weer naar huis en toen ging het nog wel redelijk. Maar vanaf vanacht heeft ze iedere keer een pijnscheut en rent ze opeens piepent weg. Ook trilt ze al heel de dag en weet ze niet waar en hoe ze moet liggen. Wat kunnen we doen om die pijn te minderen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat dacht je van de dierenarts?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naar de dierenarts en pijnstiller vragen maar voor nu die is vast niet meer open? De dierenarts bellen als dat nog kan? Waarom ging je niet eerder op de dag?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waarom heb je niet gelijk de dierenarts gebeld?? trillen is onrust en pijn, ze weet niet waar/hoe ze moet liggen omdat het pijn doet. aub zsm de DA bellen..... laat je nog even weten hoe het verlopen is? beterschap met je hond!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze is vandaag weer naar de arts geweest en ze heeft nu echte pijnstillers gelukkig. Daardoor gaat het nu wel iets beter. We krijgen deze week nog de uitslag of de kanker al is uitgezaaid of niet. Thanks voor de reacties!

Antwoorden (3)

Ik vraag me af of je pijnstillers en antibiotica hebt meegekregen van je dierenarts.

Als dit zo is en je hond reageert er niet op dan kun je het beste even de dierenarts bellen en heeft hij geen pijnstilling gekregen dan zou je kunnen vragen om Metacam of een andere pijnstiller.

De verdoving is natuurlijk uitgewerkt en je hond zal de eerste paar dagen last hebben en vooral als hij er op staat,moelijk hoor.

Ook zou je tijdens het uitlaten een doek onder zijn borst of onder zijn heupen kunnen doen zodat je hem als het ware een beetje optilt zodat hij niet op de geopereerde poot hoeft te steunen.Je houdt dan de uiteinden van de doek bij elkaar omhoog met je hand.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het licht eraan welke poot het is bij het omdoen van de doek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja ik zie het. ;-) Ik weet er nog alles van terwijl het al 13 jaar geleden is van mijn hond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
We hebben 2 verschillende medicijnen gekregen, maar die zijn meer voor bacteriele virussen. Geen pijnstillers dus. We gaan zo misschien nog even bellen naar de arts. Die zijn wel dicht inderdaad, maar er zal vast spoedhulp zijn. Ik vind het zielig om haar zo nog een nacht te laten lijden..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De wond zit deels onder haar borst, dus het doek gaat niet lukken helaas.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel vreemd dat je geen pijnstillers heb t meegekregen.
Heb je nog gebeld? Tja dan wordt het moeilijk om een doek erom te doen,ik dacht dat het aan de onderkant zat van één van haar poten,dus meer bij de voetzool.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee het zit bij der elleboog zegmaar. We hebben gebeld ja en ze zeiden dat 1 medicijn wel een pijnstiller effect heeft. Het werkt alleen pas na 2 uur..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oké,maar die 2 uur zijn toch allang voorbij?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze is vandaag naar de dierenarts geweest en de arts heeft haar excuses gemaakt! Ze heeft geen goede pijnstillers meegegeven.. Gelukkig nu wel en we merkten al meteen verschil! Ze heeft zelfs even op schoot gelegen. Verder ziet het nieuwe stuk vlees (wat er als een lapje is opgehecht) er redelijk goed uit, maar de aanhechting slechter. Dat gaat lang duren voordat die echt genezen is zei de arts. De uitslag of de kanker echt weg is krijgen we deze week nog te horen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ach wat zielig voor je hond,nodeloos pijn lijden.
Gelukkig heeft je hond nu wel de goede pijnstiller en fijn dat dit wel z'n werk doet. Ik hoop dat het geluk jouw en je hond gezind is en je een goede uitslag krijgt. Beterschap met je hond.
Heb je na de operatie geen pijnmedicatie meegekregen zoals Rimadyl, Metacam of Onsior? Zoja, dan zou je de dienstdoende spoedarts kunnen bellen om te overleggen of het misschien mogelijk is om de dosering te verhogen. Heb je dit niet, of krijgt ze de max hoeveelheid dan zit er weinig anders op dan langs te gaan bij de dienstdoende dierenarts. Deze kan haar dan een zwaarder middel per injectie geven. Ik denk dat ze deze ongetwijfeld vlak voor de operatie ook heeft gekregen en dat deze inmiddels is uitgewerkt (deze injecties werken vaak 24 of 48 uur, afhankelijk van het middel).

Bovendien schrijf je dat de wond rood en opgezet is, dit hoort niet. Vermoedelijk is het ontstoken. Is er antibiotica voorgeschreven? Zo niet dan is deze zeer waarschijnlijk nodig.
Ik denk al met al dat je niet thuis met haar moeten gaan zitten tobben en afwachten, maar dat het beter is om naar de spoeddienst te gaan. Een ontsteking van de wond kan in 1 dag al heel veel weefselschade aanbrengen, wat uiteraard niet bevorderlijk is voor de wondgenezing.
Er zijn helaas geen huis tuin en keukenmiddeltjes die je aan je hond kan/mag geven die kunnen helpen. Je hond heeft een dierenarts nodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou gelijk de dierenarts bellen. Het zou niet nodig moeten zijn dat jouw hond pijn heeft. Dat trillen duidt ook op pijn. En misschien moet je ook nog even naar de wond laten kijken of het niet aan het ontsteken is. Rimadyl werkt over het algemeen goed tegen de pijn en als ze heel veel pijn heeft kan je ook om tramadol vragen dat is een opiaat en dat kunnen honden ook gewoon gebruiken. Succes!