Wat is het verschil van opvoeden van een gewone poedel en een dwergpoedel?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een hond is een hond; ongeacht het ras is de opvoeding hetzelfde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
yep mee eens! denk trouwens dat de vraagsteller zich eerst in dit soort dingen moet verdiepen alvorens op zoek te gaan naar een bep. ras met een bepaalde kleur. dit zijn de basisdingetjes die je al eigen moeten zijn, en bovendien zou iemand die verder moeten verdiepen in een ras omdat het uiterlijk en de klein m.i. de minst belangrijke kenmerkjes zijn van een enorm groot geheel wat een hond hond maakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal mee eens: als iedereen dat zou doen, dat zouden de asiels niet zo vol zitten....
Wil niet zeggen, dat vraagsteller zo in mekaar zit natuurlijk: het kan een gewone vraag zijn die is opgekomen, los van het aanschaffen van een poedel.
Maar de aanschaf van een dier is niet hetzelfde als die van een plant of een broodje kaas!

Het beste antwoord

Eigenlijk helemaal geen verschil.
Wat wel een verschil is, dat dwergpoedels erg kefferig kunnen zijn als ze niet genoeg te doen hebben of te weinig worden uitgelaten.
Minimaal twee maal een uur buiten is ook voor een kleine poedel gewenst. Daarbij moet je zowel de grote als de kleine poedel veel hersenwerk bieden. Lopen alleen is niet genoeg.
Ivana
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1 poedel is een poedel, of het nu om een dwergpoedel gaat of om een koningspoedel. ze hebben dezelfde behoefte en driften dus daar moet je je opvoeding op aanpassen (net als bij elke andere hond overigens)
jodyenboyke
12 jaar geleden
+

Andere antwoorden (1)

Geen het zijn allebei honden die moeten leren dat de mens de baas is
12 jaar geleden
Ivana
12 jaar geleden
Met alleen de baas spelen ben je bij een hond niet klaar. Een hond heeft ook rechten. Je moet hem genoeg beweging geven en goed voer. Je moet inspelen op zijn intelligentie en dat is per ras verschillend. Met een macho-baas alleen, is een hond dus niet gelukkig.
anneliez
12 jaar geleden
Ik zeg niet dat de baas macho moet zijn, bedoel wel dat de hond mot weten waar hij aan toe is
Ivana
12 jaar geleden
In jouw antwoord wordt alleen ingegaan op de gehoorzaamheid van een hond, maar niet op de plichten die een baas ten aanzien van een hond heeft. En dat zijn er vele. Iemand die dus voor het eerst een hond neemt heeft niets aan zo'n antwoord. Dat geeft de mens het gevoel dat, als hij zich nou maar superieur opstelt, hij goed bezig is. Hij zal ook heel veel kennis moeten bezitten over het wezen 'hond' om de boel in goede banen te leiden. Dat vereist dus veel geduld, veel begrip en flexibiliteit. Veel uithoudingsvermogen en opoffering van vrije tijd. De hond kan alleen weten waar hij aan toe is, als de baas weet waar hij mee bezig is en aan begonnen is.