Hoe reageert een hond van 6 jaar op een nieuwe gezinssuatie? Hij is 6 jaar in een goede gezinssituatie geweest. Vind hij een nieuw baasje.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Dat ligt eraan of de nieuwe baasjes de hond leuk zullen vinden, en of ze leuk met hem omgaan, dan vind de hond het ook goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals de hondenfluisteraar Cesar Millan altijd zegt: Honden leven in het nu en houden zich niet bezig met het verleden of de toekomst. Als de hond kalm wordt benaderd en aangehaald wordt als hij dat wil en rustig gedrag vertoond zal hij heel snel kunnen wennen aan een nieuwe woonomgeving en een nieuwe baas.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het heeft niets te maken met een gezinssituatie maar met hoe men met de hond omgaat.

een hond moet hond blijven dus aan zijn behoeften en driften zal moeten worden voldoen.
daarbij is het belangrijk dat men duidelijkheid biedt naar een hond omdat ze zich hier zekerder bij voelen en snel vertrouwd of 'eigen' is.

dit gaat het beste als je de lichaamstaal van een hond kan lezen en hier op de juiste wijze op reageert en in kan spelen.

kortom: het is dus niet te zeggen want het is van vele factoren afhankelijk, en het kunnen zelfs moment opnames zijn.

honden passen zich snel continu aan (interactie) dus ook snel aan in een nieuwe situatie als alle factoren meezitten.
hij zal dat helemaal tot zijn recht komen en op zijn plekje zijn.