Is uierzalf schadelijk bij aflikken ?

Mijn 4 jarige hond(labrador) wordt altijd op speelse wijze in poten of af en toe in geslachtsdelen oppervlakkig gebeten door mijn 4 maanden oude teckel,niet door maar zo'n beetje gekrast,bloed beetje oppervlakkig,naast natuurlijk het gedrag te corrigeren van teckel wat 1ste prioriteit is,wil ik natuurlijk de labrador ook verzorgen .
Kan dat met uierzalf is dat schadelijk bij aflikken zowel door slachtoffer zelf als door pup.
Wil wel 1 ding duidelijk zeggen,dit gaat om puur speels gedrag,beide heren hangen gigantisch aan elkaar,willen constant bij elkaar zijn,en kwispelen hele dag ,als ze even niet bij elkaar zijn janken ze,maar ja pupjes hebben eenmaal ook rust nodig.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9.1K

Het beste antwoord

Je kan het beste even bij je dierenarts vragen om een tube Dermiel Wondzalf :) Zou eigenlijk iedereen in huis moeten hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Op zich is uierzalf niet schadelijk als deze afgelikt wordt. Klein oppervlakkige wondjes bij je hond hoef je niet te behandelen. Je hond likt zelf die wondjes schoon, waardoor ze snel genezen. Bij wonden die je wél moet behandelen, zal je de hond een kraag om moeten doen, zodat hij zichzelf niet kan likken en de andere hond zal je zo lang uit zijn buurt moeten houden.
12 jaar geleden
Op zich niet schadelijk .maar als je toch wondjes wilt verzorgen en ontsmetten zou ik Betadine zalf nemen. Dat gebruiken ze ook bij de dierenarts na operaties. En dat kan geen kwaad als ze er aan likken.