Kan je gewonen vitamine c tabletjes (kruidvat) oplossen in water en dit aan de cavia's geven in hun drinkwater voor extra vitamine c?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K
bamibal
12 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/vitamine-cavia.252354
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat heb ik gelezen maar daar staat niet bij of je het kunt oplossen in het drinkwater :)
bamibal
12 jaar geleden
Nee, maar wel tips hoe het anders kunt doen. Geen idee of het in water kan :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou het niet zo doen omdat je niet weet hoeveel die binnenkrijgt. Je kan het pilletje ook gewoon los geven. Tussen het droogvoer leggen en het is zo op.
Reddie
12 jaar geleden
Pas op de dosering !!!
Een cavia weegt ? 500g
Dan moet hij 1/100ste krijgen van een mens van 50 kg !!!
Reddie
12 jaar geleden
In het water doen lijkt me link.
Als hij dat vies vindt houdt hij op met drinken.
Je weet ook niet welke dosering hij binnenkrijgt.

Antwoorden (1)

Ja dat kan,je kunt het pilletje dan het beste fijn malen met een vijzel om er poeder van te krijgen zodat het makkelijk oplost in het water,maar je kunt een pilletje ook makkelijk in de cavia zijn bekje stoppen,meestal vinden ze het nog lekker ook.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je kunt het ook fijn malen en in wat yoghurt geven.

http://www.knoevel.net/index/content/view/29/46/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bij 2 cavia's lukt dat ook, die eten het pilletje zo op maar de derde weigert het. vandaar dat ik het in het drinkwater wil doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan zou je als ze bij elkaar zitten,een schoteltje yoghurt met de vit c erin in de kooi kunnen zetten zodat ze er allemaal van eten of in een flesje met water natuurlijk.