wat voor gaas gebruik ik om mijn balkon katproof te maken (ze klimt overal in)?

Het gaas moet dus helemaal van boven naar beneden en ook sterk genoeg zijn. Maar weer niet te grote gaten hebben zodat ze er met haar koppie door kan en niet te kleine gaten zodat ze er met haar pootjes in blijft steken. Heeft iemand hier ervaring mee?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
12.7K

Het beste antwoord

ik heb mijn balkon al jaren naar volle tevredenheiod overgaasd.
ik gebruik hiervoor groen gaas van 5 bij 10 cm.
voor een volwassen kat is dit een ideale maat.
voordeel vind ik ook dat je er prachtig klimplanten langs kan leiden.
Rieneke1
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Kippengaas is dat een optie ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij hadden een beschermnet bij zooplus gekocht, was ook sterk genoeg voor katten die er in klommen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij hadden in ons vorige huis kippengaas op het balkon, en dan vastgezet met tyraps.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb gaas gebruikt van het tuincentrum, wat je over vruchtenstruiken kunt doen. De gaten zijn ong. 2 cm, en omdat ik op één hoek een voedertafel voor de vogels heb staan, valt die 'buiten' het gaas.

Toen mijn kat de eerste en enige keer een duif wilde grijpen ( ze is 13, 2e hands, en altijd binnenkat geweest), hing ze dus in het gaas, met beide voorpoten, een meter van de grond. Ik heb (héél gemeen!!) haar even laten hangen, vóór ik haar kwam redden. Daarna heeft ze het nooit meer gedaan : een gezond respect voor het gaas, maar wél heerlijk in het zonnetje zitten op de tuintafel en de bank....En natuurlijk vanuit de vensterbank binnen kan ze uren 'mekkeren' en staartzwiepen, als de vogels komen eten.

Toegevoegd na 28 minuten:
overigens heb ik zó veel vertrouwen in de 'harde, gemene' les, dat zij al 2 zomers de hele dag/avond vrij in en uit kan lopen via de spleet van 10 cm in de (op slot gezette) schuifpuideur, als ik naar mijn werk ben. Zo heeft de harde les toch enorm veel bijgedragen aan haar levenskwaliteit, volgens mij, want anders zat ze verplicht binnen, als ik weg ben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tot nu toe geeft ze niet snel op. Ze is nu 9 maanden maar klimt als een gek overal op en in en als ze eraf valt blijft ze het proberen. Ze heeft ook al klem gezeten achter de koelkast, het blijkt dat je het rek aan de achterkant van de koelkast nl ook al klimrek kan proberen. Ze kwam er wel af maar niet meer op. Na 3 x klemgezeten te hebben heb ik nu maar een rooster bovenop de koelkast gemaakt. Het is dus nogal een doorzettertje. Vandaar dat ik bang ben dat als ze in het gaas blijft hangen ze het daarna weer gewoon probeert.
Maar wil net als bij jouw kat ook graag dat ze naar buiten kan als ik er niet ben. Mijn oude kat genoot ook altijd zo van het balkon en het in en uitlopen.
Lizzy , ik heb destijds gaas gemaakt dat aan de bovenkant niet vastzat . Als de kat er in klom ging het achteroverhangen ,en kon ze niet verder klimmen.
Maar ik weet niet hoe hoog je woont , want de kat moet er ook niet langs kunnen glippen . Dus wees heel voorzichtig en zorgvuldig met deze manier .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik woon op 7 hoog dus dat ga ik maar niet gokken ;-) Ik ben van plan het gaas aan het balkon boven mij vast te maken dat er echt geen mogelijkheid tot ontsnappen meer is.
De gaten mogen niet te groot zijn zodat je kat erdoor kan.
Misschien is het ook een idee om de bovenrand iets naar binnen te zetten, dan kunnen katten er niet overheen klimmen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het plan om het gaas op één of andere manier aan het balkon boven mij vast te maken. Dan kan ze echt geen kant meer op.