onze heidewchtel slaapt in een geisol. schuur.het is tot nu toe niet onder de -1 graad geweest.tot hoever onder 0 kan hij daar blijven slapen?maurits

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Het hangt er af wat de hond zelf gewend is.
Vele honden in het buitenland slapen buiten met -10. Andere (bvb) Nederlandse honden zullen bij 1 gr al sterven.Als de hond vaak buiten slaapt en de temperatuur niet onder 0 komt , zou ik een deken bij de hond leggen. Is hij het niet gewend in ' kou ' te slapen zou ik hem gewoon binnenhalen en het zekere voor het onzekere halen. Naar mijn weten is een Heidewachtel een echte buitenhond met een dikke vacht en kan dus over het algemeen wel iets hebben. Het ras staat er ook om bekend 'niet zeer vatbaar' voor weersomstandigheden te zijn, maar er zijn grenzen.
Zelf haal ik mijn labradors ook uit de schuur onder de ongeveer 3 graden. Mijn honden zijn echter gewend buiten te slapen en hebben geen geisl. schuur. Hopelijk heeft u hier wat aan. Mvg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een hond kan echt wel wat hebben hoor.

Als je het te koud vindt dan kun je een berg stro neer leggen voor de warmte en vergeet niet het water te verversen omdat dit misschien kan bevriezen.