kan een goudvis in een bak van 40literwater met een eheim pomp type 2222a ????

heb een eheim pomp het type 2222a maar een bak van 40liter waar ik goudvissen wil houden ik kan weinig vinden op internet of dat kan weet iemand dit ???

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goudvissen hebben als ze volwassen zijn een bak van minstens 250 liter nodig, dus 40 is echt wel héél erg weinig.
Hier kan je lezen hoe je goudvissen op een goede manier houdt: http://www.vissenbescherming.nl/pg-17392-7-21233/pagina/goudvissen_-_goudviskom.html

Antwoorden (5)

Een goudvis heeft gemiddeld 55 liter water nodig. Dus eigenlijk kan het niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Licht eraan aan hoeveel vissen zat je tedenken???

Ik heb altijd 5 goudvissen in een bak van 24liter gehouden met een superfish pomp
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij goudvissen draait alles om de filter, maar de eheimpomp/filter waar je het over hebt, heeft voldoende capaciteit voor 5 a 10 goudvisjes, echter je zegt niets over de maat goudvis.
Zijn ze 4 cm. of misschien wel 30 cm.?
In ons vijvercentrum hebben we verkoopbakken waar soms meer dan 100 goudvissen in zitten en dat gaat uitstekend, altijd helder, schoon water, wel verversen we het water voor eenderde, iedere 2 weken.
Anders krijg je zieke vissen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er bestaan geen regeltjes met voorwaarden.
Maar de handelaar heeft er alles voor over, de vissen gezond te houden en een goed filtersysteem kan daar voor zorgen.
Alle belangrijke waarden kan je testen.
wat is de capaciteit van deze pomp?

als ie bv tot 150 lt/p uur filtert heb je een beste uitstroom.

als je sluiterstaarten wil hebben kunnen deze in het kleine aquarium in de problemen komen door de heftige stroming.

hooguit 3 goudvisjes van klein formaat, met een pomp die geen 'storm in een glas water' veroorzaakt.

zoals je bij Ed kan lezen is een pomp alleen niet genoeg.
water verversen en regelmatig ontlasting van de bodem afhevelen (kan je mooi combineren met het verversen van water)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In een bak van 40 liter kun je geen goudvissen houden. Zolang ze klein zijn kan het, maar ze zullen snel groeien. In 2 jaar tijd waren mijn goudvissen al bijna 20cm.
Dan kunnen ze hun kont niet meer keren in een 40 liter bak.
Je zult dus kleinere vissen moet kiezen (guppy's kunnen in kamertemperatuur water) of je moet een groter aquarium hebben.