Hoe komt het dat mijn 2 poezen nu blazen en uithalen naar gisteren gesteriliseerde poes?

Daarvoor geen problemen. Ik houd de gesteriliseerde poes wel alleen maar soms lukt het niet altijd. Daarvoor kwamen ze wel goed overeen en spelen ze met elkaar.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt ik den nl dat het komt door de anesthesie , die geur aan de poes vertrouwen ze voor geen cent ( en gelijk hebben ze )

Het beste antwoord

poezen zijn geurdieren, en je poes ruikt nu naar dierenarts!
wrijf je katten maar flink met een en hetzelfde lapje, en probeer idd de poes maar even apart te houden.

Toegevoegd na 17 minuten:
nog even wat verduidelijking: jouw katten zijn continue bezig een groepsgeur te creeeren, daar halen ze hun gevoel van veiligheid uit.
kopjes geven, krabben, alles heeft voor katten een geurbetekenis.
voor de kat is de neus wat voor de mens de ogen zijn.
jouw kat ruikt nu niet meer naar de groepsgeur, dus is ze een vreemde waar ze niets van willen weten.
neem dit niet te licht op: ik weet van drama's na dierenartsbezoek van 1 van de katten.
rustig aan dus!
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
rieneke
Wat ben jij snel ennnnnnn goed. ;-)
+
Rieneke1
12 jaar geleden
ed :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor de duidelijke uitleg rieneke! dikke plus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Maar katten leven in de natuur toch niet in een roedel, dus is er toch niet iets als groepsgeur?
Rieneke1
12 jaar geleden
nee, katten leven niet in een roedel, maar ze kunnen wel in een kolonie leven.
bij voldoende voedselaanbod vormen poezen kolonies, waarbij ze bijvoorbeeld de kittenzorg delen.
ook jongvolwassen mannetjes die de kolonie moeten verlaten, vormen groepjes, alweer bij voldoende voedselaanbod.
soms worden er ook volwassen katers in de kolonie getolereerd. katten zijn niet zo solitair als algemeen gedacht wordt.
ze zijn flexibel en passen zich aan aan de omstandigheden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh, dat wist ik niet, Rieneke.
Weer wat geleerd!

Andere antwoorden (1)

Het is echt heel raar, maar dat komt omdat de gesteriliseerde poes naar de dierenarts ruikt.
Het is heel stom, maar als één van mijn katten naar de dierenarts gaat, neem ik de ander ook mee.... van wegen de geur. Heb je niet een slaapt-schirt en wrijf daarmee over de geholpen poes, om het weer als "jouw" te maken...succes!