Hoe herkennen honden een vreemd iemand die niet in je huis thuis hoort?

Bijvoorbeeld een inbreker.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Honden kunnen niet heel goed zien, en daarbij zien ze alles in zwart-wit. Andere zintuigen hebben ze daarom veel beter ontwikkelt. Honden kennen hun baas en andere mensen en dieren in het gezin. Op den duur weten ze precies wie wel en niet standaard in het gezin thuis hoort en wie regelmatig langskomt.

Ze herkennen de andere persoon/dier aan hun manier van lopen, geluid maken en de geur. Vele honden kennen ook het geluid van de auto die hun baas heeft, en gaat blaffen wanneer er een andere auto het terrein op rijdt.

Komt er iemand binnen die niet bij het gezin hoort, kunnen ze horen dat de voetstappen van een onbekende zijn, reuken ze een onbekend persoon en dus worden honden alert.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ze ruiken het!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
aan de geur. vaak weten ze door hun instinkt wanneer iemand goed of slecht is, en door de manier waarop mensen naar de hond toe reageren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geur, honden hebben een heel goed reukvermogen en ruiken vreemde/onbekende geuren meteen. Ook staan honden er bekend om dat ze soms onraad 'aanvoelen'.