Welke rassen zijn geschikt als drugshond?

Ik kan het nergens vinden, iemand enig idee?
Alvast bedankt!

PS: als iemand een goede site over drugshonden weet, wilt diegene dat dan even vermelden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9.4K

Het beste antwoord

Hieronder volgt een lijst met hondenrassen, die het meest worden gebruikt door K9-units.
Al deze rassen zijn geschikt als speurhond (daar valt de "drugshond" ook onder), maar ze zijn niet allemaal ook geschikt als bewakings- of beveiligingshond.

Duitse herder
Mechelse herder (Mechelaar)
Hollandse herder
Boxer
Labrador Retriever
Doberman Pinscher
Springer Spaniel
Bloedhond
Beagle
Rottweiler
Reuze Schnauzer

K9 ("canine") betekent hoektand in het Engels en is een synoniem voor een hondachtige. K9 staat voor (politie)honden die een zeer specifieke training hebben ondergaan.

K9 honden worden opgeleid als bewaking/beveiligingshonden
en speurhonden.
Speurhonden worden weer globaal ingedeeld als reddingshonden en speurhonden voor specifieke geurstoffen, waaronder drugs.

Onderstaand meer info:
http://dier-en-natuur.infonu.nl/diversen/44496-k9-politiehonden-bewakingshonden-reddingshonden-enz.html

Toegevoegd na 26 minuten:
Meer info:
http://www.speurhondeninstructieschool.nl/speurhond/zoekwerknarcotica.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ivana
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dit word zeker weten het beste antwoord, heel erg bedankt!

Andere antwoorden (1)

De duitse herder is zeer geschikt