Het advies verschilt enigszins per merk voeding. Over het algemeen is seniorenvoeding voor katten vanaf een jaar 8.

Toegevoegd na 10 minuten:
Hill's en Royal Canin adviseren seniorvoeding voor katten met de leeftijd van 7+. Vanaf die leeftijd verandert de voedingsbehoefte van de kat. Meestal worden oudere katten gaandeweg wat minder actief en hebben ze dus een lagere energiebehoefte. De seniorvoeding bevat verder o.a. supplementen om de gewrichten meer te ondersteunen en is aangepast om de nieren te ontlasten. Aangezien heel veel katten last van hun nieren krijgen op oudere leeftijd, is het dus van belang de voeding hierop aan te passen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Normaalgesproken volgens aanwijzing op de zakken brokken staat vermeld, tot 1 jarige leeftijd junior brokken, en daarna senioren.

In junior/kitten brokken zitten meer bouwstenen voor de groei van de kat.

Hier heb ik ze vanaf 6-9 maanden echter seniorenbrokken gegeven, hoor van veel mensen dat ze dat doen, maar het advies van een dierenarts zal denk ik ook op 1 jaar liggen

Toegevoegd na 28 minuten:
Sorry, fout antwoord, heb even niet opgelet!.. Ik zat aan de overgang van junior naar volwassen voeding te denken. Vanaf 1 jaar geef je ze volwassen(adult) voeding, en idd later pas senior! Die leeftijd weet ik echter niet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een kat eet in principe alles. Eigenlijk maakt het dus niet zoveel uit wat je de kat te eten geeft. Junior brokken eet de kat ook wel, ook als die ouder is. Maar van een jaar of 7 zou je over kunnen stappen op de senioren brokken, maar echt noodzakelijk is het niet.