maal hoeveel moet je doen om van een leeftijd van een poes naar mensenjaar te gaan

maal hoeveel moet je dat doe om naar mensenjaar te gaan

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

Ik weet niet of ik het goed begrijp, maar ik denk gedeeld door 9 dan... of hoeveel 'levens' heeft een kat?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Zo werkt het niet. Een kat van een jaar is vergelijkbaar met een mens van 18, net volgroeid. En in het laatste jaar van een kattenleven (als hij een natuurlijke dood sterft) is hij vergelijkbaar met een echte bejaarde, zo één in een verzorgingshuis.

Daar tussenin zit een lange periode actief kattenleven.

Dan wordt de ene kat ook nog maar 12, en de andere wel 20. Waar moet je dan mee vermenigvuldigen? 7? Of 4? Of 18, gezien dat eerste jaar?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is nog altijd mogelijk om de leeftijd van een kat met die van een mens te vergelijken. Tegenwoordig wordt er echter van uitgegaan dat de eerste twee jaar van een kattenleven gelijk staan aan 24 jaren van een mensenleven. Dit is logisch als je bedenkt dat een kat van nog geen jaar oud al een nestje jongen kan krijgen (een kind van zeven jaar kan dit immers nog niet). Eenmaal de kat een oudere leeftijd heeft bereikt, staat elk kattenjaar gelijk aan vier mensenjaren. Hoe ouder de kat wordt, hoe groter deze schaal. Na verloop van tijd zal één kattenjaar dus gelijkstaan aan vijf mensenjaren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op deze manier is het niet goed uit te rekenen, want als je het zo doet is een kat van 17 mensenjaren, in poezenjaren 119 jaar oud. dus dat klopt niet echt.
Ik heb wel een website waar het op staat.
Als het goed is kan je het daar vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk even in de tabel in onderstaande link.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de factor is ±10...

Maar je vergeet wel een heel belangrijke factor... De kat maakt in jouw tijd wel 10 keer zo veel mee als jij... Dus een kat krijgt net zoveel mogelijkheden om te beleven als jij... Zo had je er nog niet naar gekeken, neem ik zomaar aan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een kitten van 0-1 maand is in mensenjaren al 6 maanden
2-3 maanden " 9-12 maanden
4 maanden " 2-3 jaar
6 maanden " 12 jaar.
Junior; 7 maanden " 13 jaar
12 maanden " 15 jaar.
18 maanden " 21 jaar
2 jaar " 24 jaar
Adult ; 3 jaar " 28 jaar
4 jaar " 32 jaar
5 jaar " 36 jaar
6 jaar " 40 jaar
Middelbaar; 7 jaar " 44 jaar

Enzovoorts. Reken maar elk jaar x4. Hij is senior met 11 jaar, dat is in mensenjaren dus 60. Hij is bejaard met 15, in mensenjaren is hij dan 76. Als hij 21 is, is hij dus al 100 jaar oud.
amc
14 jaar geleden
Tegenwoordig wordt een (gezonde) kat makkelijk 16-18 jaar (met uitschieters naar 20+). Dit hangt sterk van het ras af. Een pers zal misschien 14-16 jaar maximaal worden terwijl een huis-tuin-en-keuken kat makkelijk 19 jaar of ouder kan worden.

Het bovenstaande tabelletje is denk ik wel een goede schatting van de 'werkelijkheid'.