Mag een hond (puppy) in de dierenwinkel komen?

Ik wil dalijk onze pup meenemen naar de dierenwinkel, zodat we haar een gepast tuigje en riempje kunnen geven. Mag de pup de winkel in? Zo ja, mag zij dan ook tuigjes passen zo ver als mogelijk?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt het best jong beginnen met het leren van hoe je je gedraagt in een winkel. Namelijk rustig, niet plassen, geen lekkers uit de schappen pakken.
Dus gewoon snel meenemen de winkel in.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar ik zal haar moeten vasthouden denk ik, is het dan nog mogelijk? En wat ik me al een tijdje af vraag is, kunnen puppys van 7 weken ongeveer al echt getraind worden? Daarmee bedoel ik, zijn ze dan wel ''slim'' genoeg om regels ed op te pakken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De pup leert vanaf dag één. Als je nog geen riem hebt, draag je 'm inderdaad de winkel in. Als je een riem hebt gevonden, kun je daarna gaan oefenen met het lopen aan de riem. Zachtzinnig opvoeden en niet meteen wonderen verwachten. Het is nog een baby.
En het is heel goed voor pups om in veel verschillende omgevingen te komen. In zo'n dierenwinkel ruikt het lekker, ze wordt geaaid, de vloer is anders dan thuis, misschien krijgt ze een knabbeltje. Een hele ervaring voor zo'n hummel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke, en is het erg dat de pup de dierenwinkel eerder ziet en beleefd dan ons huis? Of maakt dat niet uit?

Antwoorden (6)

Ja hoor, een hond is welkom in een dierenwinkel, net als een kind mee mag naar de kinderboerderij bijv :) Als je hem aan de lijn houdt is er geen bezwaar te verzinnen.

Toegevoegd na 39 seconden:
Ik heb mijn hond ook als pup meegenomen , ook om tuigjes te passen.

Toegevoegd na 20 uur:
"of net als je een kind meeneemt naar een speelgoedwinkel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke, en mag ze dan dingen passen, of is dit verschillend per winkel?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke bedankt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Merkwaardige vergelijking! Pup staat tot dierenwinkel als kind staat tot kinderboerderij?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, vond ik ook wel..:x maar ja.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoezo merkwaardig? Een kind neem je mee naar een speelgoedzaak of kinderboerderij, en een hond naar een dierenspeciaalzaak.
Zo vreemd is dat niet toch.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nja de vergelijking is best goed hoor, alleen een kind naar de kinderboerderij is een kind bij een dier.
Een kind bij de speelgoedwinkel is inderdaad al beter haha.
Was geen kritiek ;) Van mijn kant af niet.
ja als ze haar prikken al heeft gehad , anders kan ze ziek worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bedoeld hopelijk de eerste 2 toch? Of de derde ook per se? Want anders moeten we 5 weken wachten tot we naar de dierenwinkel kunnen met de hond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ook de derde als je 100% zekerheid wil hebben , maar voor de zekerheid kan je altijd even de dierenarts bellen.
en geniet van je hond !!!!
Toen wij onze pup net hadden hebben we haar ook meegenomen naar de dierenwinkel voor het passen van tuigjes en riempjes. Ik heb eerlijk gezegd nog niet gehoord dat iemand met een hondje de toegang tot een dierenwinkel is geweigerd. Het is juist heel handig om je pup mee te nemen, zo kunnen ze je ook adviseren met bepaalde aankopen. Heel veel plezier met je jongste gezinslid!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hallo,

Een pup mag zeker de winkel in! natuurlijk wel aan de lijn of even vasthouden, want anders kunnen ze uit bakken voedsel halen (wij hebben van die pakken met allerlei lekkers erin, dus daarbij moeten we even de hond wat strakker houden)
passen mag uiteraard ook, wat ik je wel kan aanraden is om het dan zelf even om te doen, en niet de vrouw uit de dierenwinkel (sommige honden vinden dat te eng, maar dat geldt niet voor elke pup)

elke hond mag de dierenwinkel in. ook pups.

veel succes met uitzoeken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke, bedankt voor de tips ;) Zullen we doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
graag gedaan succes ermee!
ik neem mijn hond bijna altijd mee als ik naar de dierenwinkel toe ga, zij krijgt daar ook altijd een koekje (bij aankoop natuurlijk) volgensmij koop je ook sneller iets van hondenbrokken of speeltjes als je hond zelf mee is, de winkels hebben er naar mijn idee dus zelfs profijt van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij ons mag het niet ivm met de andere dieren die verkocht worden. Dus het mag niet bij alle dierenwinkels, bij veel wel hoor. Gewoon ff vragen:) Of kijken of er een sticker op de deur zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is daar dan de reden van? Ik kan me er niet zoveel bij voorstellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
I know, vind het zelf ook een beetje raar omdat het bij andere dierenwinkels wel mag. Maar volgens hun is het voor de dieren die ze verkopen. Konijnen en vogels enz. Die zouden onrustig worden als je de hond naar binnen meeneemt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het eens nagevraagd bij 'mijn' dierenwinkel, en ze hebben een poos geprobeerd reuen te weren omdat die overal tegenaan plassen. Maar het is geen doen om dat uit te leggen aan klanten, dus nu mogen de honden weer binnen komen. Dat lijkt me een groter probleem dan infectiegevaar of onrust voor andere dieren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oja, dat kan ook een reden zijn. Nee, onze dierenwinkel heeft een groot bord staan dat honden niet welkom zijn. wel jammer.....maar we hebben in een buurdorp er nog 1 zitten en dan gaat de hond wel mee. dat is gewoon leuk:)