Kan je een hamster 's nachts aan een tuigje buiten laten lopen?

Bijlvoorbeeld gewoon in de tuin? Had laatst namelijk een hamstertuigje in de dierenwinkel gezien. En ik dacht, overdag slapen ze dus dan maar 's nachts in de zomer ofzo.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K

Antwoorden (8)

Ik denk dat de kat van de buren dit wel een leuk idee vindt, maar als je hamster je lief is, zou ik het echt niet doen.
Is veel te gevaarlijk. Hij kan ook verstrikt raken in bosjes en struiken en daardoor stikken.
Laat hem maar lekker rennen in een molentje en als hij uit zijn kooitje mag, gewoon goed op hem letten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat lijkt me niet verstandig. Als er een kat je tuin komt inlopen is het waarschijnlijk afgelopen met je hamster.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hamster zal waarschijnlijk ook aan het tuigje gaan knabbelen met de kans dat hij los komt te lopen. Hamsters knabbelen nu eenmaal graag. Mijn hamsters zijn meerdere keren ontsnapt uit de kooi 's nachts waarna ik ze 's ochtends vond heerlijk slapend in een hoekje in een nestje met afgeknaagd behang. Ook hebben ze wel eens snoeren doorgeknaagd.
Je hamster dus 's nachts in zn kooi laten is wel zo veilig. Overdag kun je hem wel wakker maken om met hem te spelen. Niet de hele dag wakker houden natuurlijk, het is nu eenmaal een nachtdier.
Je hebt ook van die bollen waar je hem in kan doen en hij veilig even buiten of binnen kan rennen zonder dat je hem kwijtraakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is niet verstandig want: als je buren een kat hebben of er vliegt een roof vogel rond dan heeft je hanster geen kans om te ontsnappen, en je hamster zou het niet fijn vinden om aan een riempje te zitten dat zou jij ook niet fijn vinden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan zeker!
Net zoals je een hond uitlaat: aan het tuigje een riem vastmaken, die jij vasthoudt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ivana
12 jaar geleden
Wendy, dan moet ze wel 's nachts op blijven. Het gaat om 's nachts. ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt! Vraagsteller vraagt of het kan, en het kán! Hoeft ook niet 6 uur te zijn natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jongens, ik ga even een blokje om met de hamster.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik begrijp het ècht wel Skusme, en het is ook niet wat men meestal doet met een hamster...
Maar de vráág is: "Kan je een hamster 's nachts aan een tuigje buiten laten lopen? Bijlvoorbeeld gewoon in de tuin...?" Het bijLvoorbeeld is geen typevouwju van mij... Het idee komt dus niet van mij, maar de mógelijkheid is er DUS wel....en het blokje om kan ook in de tuin zijn.... Trouwens: men gaat een blokje om met de hond, en da's "normaal", maar ik ken ook iemand, die dat deed met de kat en lang geleden iemand met haar Vlaamse Reus...jawel: aan een tuigje met een riem!!
Het is even wennen als je het ziet, maar heej: waarom niet???
zelfs snachts in de zomer is het te koud, bovendien is het beste de hamster alsnog in een hokje te doen o.a. vanwege roofdieren/katten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lijkt me zeer riskant. Hamsters zijn zo beweeglijk dat het tuigje echt goed moet zitten. Katten jagen snachts dus zou het overdag doen. Kan jij zien wat je hamster doet en zie je gevaar aankomen. Daarbij ziet je hamster ook nog wat
12 jaar geleden
Ik vind het een belachelijk idee.
Alleen het feit al dat er nou 'hamstertuigjes' te koop zijn in de dierenwinkel, is toch te gek voor woorden.

Afgezien van de eerdere antwoorden waarin gewezen wordt op het gevaar van roofdieren, vogels en de kans op verst(r)ikking, vraag ik me ook af hoe ver we moeten gaan met onze dierenliefde.

Denk je dat de hamster er gelukkig van wordt?
Het lijkt me nog nog erger dan zo'n plastic bal waar zo'n beest wel eens ingegooid wordt. Ach wat leuk en wat heeft 'ie een plezier.

Laat 'm maar lekker in z'n kooi.
Of laat hem definitief los in het bos: Heeft 'ie met een beetje geluk tenminste nog een paar mooie, hamsterwaardige weken.