Hoe leer ik mijn 2 pups van 9 weken af om geen drollen uit de kattenbak te eten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet. Je moet zorgen dat honden niet bij de kattenbak kunnen komen. De drollen van katten zijn voor de meeste honden een lekkernij. Smerig maar waar.. Het is niet alleen vies, het is ook ongezond. Ze krijgen kattenbakgrit naar binnen en ze kunnen besmet worden met o.a. wormen. En de adem van je hond.... vul dat zelf maar in..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gatver! die van ons deed dat vroeger ook! opeens was het gestopt.ik weet ook niet hoe maar we deden hem wel altijd stevig toespreken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en als je de drollen er nu uitschept het is een kleine klus en de honden kunnen dan geen drollen meer eten uit de kattenbak

Het beste antwoord

smeerzakken zijn het. paardendrollen zijn ook lekker voor een hond, en een koeienvla is heerlijk om in te rollen.

stukje diereigen dus.

pups leren veel van de moeder, en wat doet moeder met poep van de pups om het nest schoon te houden? juist ja... eet smakelijk!!
poep eten is voor een pup dus gewoon en ook nog eens lekker.

behalve dat het lekker is is het natuurlijk ongezond (helemaal voor een pup) deze snack zit vol met bacteriën, ziekteverwekkers en mogelijk ook wormen (eitjes, larven etc) kat dus goed ontwormen!!!!

een pup valt het af te leren maar op een bepaalde leeftijd gaat het vaak vanzelf over (al vreet dat kreng van mij nog stront van katten als ie het 'toevallig' tegenkomt)
sommigen honden blijven het hun hele leven doen zodra ze de kans krijgen (ben je in de buurt zijn ze zich van geen schuld bewust, maar ben je niet in de buurt zien ze hun kans waar)

voorkomen is dus ook een optie. misschien kan je de bak op een plek zetten waar je pup niet bij kan. een kattenbak met klep wil ook weleens helpen (dei plofkop van mij heb ik weleens even vast laten zitten toen ie zijn kop terug wou halen uit de snackbar en het wat gelijk een stuk minder aantrekkelijk om weer even wat te snacken)

wat je eventueel kan proberen is je kat karnemelk geven, of knoflook. men zegt dat keutels hier minder lekker van worden.

mocht ie toch richting kattenkeutel gaan dan moet je hem zien af te leiden. betrap je op heterdaad kan je corrigeren (zie anderen antwoorden)

Toegevoegd na 22 minuten:
tip en advies met dank aan rieneke:

###katten nooit knoflook geven ivm risico op heinz body anemie####
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
katten nooit knoflook geven ivm risico op heinz body anemie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat is idd het nadeel met dat soort middeltjes, zal het gelijk even aanpassen voordat de kat straks de dupe is. thanx voor de reactie!!!
Rieneke1
12 jaar geleden
graag gedaan!
moet wel lachen om die smeerzakken; noem je ze ook wel klootpijpen? ;p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Ik weet er alles van,smerig is het,niet alleen kattenstront,maar ook voor mensenpoep moet je oppassen als je in het bos loopt want ook daar zijn veel honden gek op.
Lekker hoor als je thuis komt en je de bek van je hond moet wassen die naar de mensenpoep stinkt en vooral de lucht die uit de bek komt. Tegen de kattenbak had ik de bak boven gezet en met een zo'schaar traphekje ervoor zodat de hond niet naar boven kon,maar de katten wel omdat ze ertussen door konden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kattenpoep is helemaal een "lekkernij" voor de hond omdat katten echte vleeseters zijn...... smeerkezen zijn het....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En met paardenmest moet je ook uitkijken, als je de pech hebt dat het paard net ontwormd is, is de paardenmest zeer gevaarlijk voor de hond (zeer hoge concentratie ontwormingsmiddel) . Het zou heel toevallig zijn, maar de kans is er..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
paarden mest is idd een lekkernij, om over overtollig weefsel van de hoef maar niet te spreken waardoor menig hond verlekkert wacht naast de hoefsmid die een paard bekapt. egel stront, vogelstront ze lusten het bijna allemaal. daarom ook altijd opletten wat een hond eet, maar 100% voorkomen kan je het volgens mij niet (tenzij je je hond altijd in het vizier hebt, en het dier niet snel een hapje neemt voor je hem roept) de lucht is idd niet te harden als ze weer hebben lopen snacken en recyclen. bleaaahhhh!!!!

Andere antwoorden (5)

Niet. Je moet zorgen dat honden niet bij de kattenbak kunnen komen. De drollen van katten zijn voor de meeste honden een lekkernij. Smerig maar waar..

Het is niet alleen vies, het is ook ongezond. Ze krijgen kattenbakgrit naar binnen en ze kunnen besmet worden met o.a. wormen. En de adem van je hond…. vul dat zelf maar in..
49 seconden geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had mijn antwoord bij de reacties gezet...
Net zoals je alle andere dingen afleert die ze doen, die jij niet wilt. Verbieden!
Dus zeer consequent iedere keer, zelfs als ze in de buurt komen van die kattebak, "nee" roepen, of welk woord dan ook n wijzen naar de bak. En dan niet vanuit de verte natuurlijk ;-)
Hebben ze dat door en gaan ze weg, dan belonen met een aai en een zachte stem en het woord dat je gebruikt bij goedkeuring: "braaf" bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er zijn fluitjes die zo hoog zijn dat wij ze niet kunnen horen, maar die voor honden onprettig zijn. Elke keer dat ze dicht in de buurt van de kattenbak komen moet je op het fluitje blazen. Zo leren zij dat het onprettig is om bij de kattenbak te komen, en zij niet zo snel meer dicht bij de kattenbak komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ook zo'n hondenfluitje gehad, maar ik kreeg ernstige last van mijn oren bij gebruik! Ik hoorde het geluid dus niet, maar kreeg flinke oorpijn en zo'n "dichtgeslagen" gehoor. Kan natuurlijk helemaal aan mij liggen hoor. Maar áls je dat gebruikt: niet te hard blazen....!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Even voor de duidelijkheid Daisy: ik heb je geen - gegeven.
Als ik dat al ooit doe, dan is mijn - met mijn mening onderbouwd.
je kan het idd met je stem doen maar ook met lichaamstaal net zoals de dog whisperer, als de honden ergens niet mogen komen dan spreid je je armen en drijf hun weg van de bak
daarmee geef je aan dit is mijn territorium en jullie blijven hier weg
het zal even wat werk geven, ik weet het want hier heb ik ook zon dame lopen die gek op de kattenbak is en dit heeft heel goed geholpen maar je moet het wel even vol houden dus je hoeft eigenlijk niet eens je stem te gebruiken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+!
Met je eens, dat je stem vaak niet nodig is. Dat heb ik ook geleerd via Cesar, maar dat zit er dan toch nog zó in hè ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja haha gewoonte diertjes he bedankt voor je plus
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Graag gedaan!
Nee je kan het ze makkelijk leren. je hebt 2 keuzen

1. je verplaat de kattenbak op tafel katten kennen er makkelijk bij. honden niet
2. als hij het nog is doe mep je hem dan is het zo voor bij