Baby agapornissen zonder voeding..Wat nu?

Mijn agapornis koppel heeft 5 weken geleden 3 jongens gekregen. Tot gisteren werden ze door de ouders gevoed maar vanochtend hielden ze daar mee op. Ze keken ineens niet meer om naar hun jongens waardoor ik de taak over moest nemen.

Alleen kan ik nergens aan papvoeding komen voor baby agapornissen. Ben ondertussen lang 4 dierenwinkels geweest en drie dierenartsen. Geen van hen had ze, de dierenarts kon het wel bestellen maar zou een week duren...schiet niet op.

Nou beginnen die kleintjes aardig honger te krijgen en weet echt niet wat ik ze kan geven. wilt geen fouten maken...Wel heb ik thuis Olvarit fruitpap en eiwitpoeder (uit een gebakswinkel om royal icing mee te maken!)
Kan ik hier wat mee?

Toegevoegd na 45 minuten:
Bedankt voor jullie snelle antwoorden. Helaas woon ik in een afgelegen dorpje Eerbeek waar ik geen kwekers kan vinden die me kunnen helpen. Had vanmiddag ff een auto geleend om dus lang te gaan naar dierenwinkels/artsen binnen een straal van 25km maar zit nu dus weer zonder auto..pfffff arme vogeltjes,, Doe echt mijn best >>>>

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.6K

Het beste antwoord

Je kan hiervoor alle soorten babypap gebruiken. Nutrix enzo. Aanmaken met lauw water. Het gaat om de granen.
Doe het dan in een spuitje (zonder naald) of met een espessolepeltje. Ik heb met de grove papsoorten als Bambix ook kleine papagaaien gevoerd in noodgevallen.
Ivana
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Elektra 88: Ivana weet heeeel veel van dieren, is echt. Misschien, omdat het een noodgeval is, kan je haar antwoord uitproberen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Net Nutrix gehaald bij mijn tante en de vogels aten het, vonden het volgens mij erg lekker ook...
Bedankt voor je antwoord, het heeft me echt uit het nood gered...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een dikke + voor Ivana. Fijn dat je hiermee geholpen bent Elektra.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien heb je hier ook iets aan. http://www.koppiekrauw.com/Papa-kennis/pape-baby/pape-baby-voedingsschema.htm

Andere antwoorden (3)

geen ervaring maar kan je via het internet niet iemand vinden die je hieraan kan helpen?

er zijn veel mensen die bv op marktplaats jonge dieren aanbieden voor de handopfok en hier zelf al mee zijn gestart.

hobbykwekers in de buurt? verenigingen? (lang leven google, dus wellicht als je er flink op los zoekt en belt dat het je gaat lukken)

succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb even snel gegoogled voor je, misschien heb je iets aan onderstaande link.
Er zijn kennelijk verschillende papsoorten die je kunt geven:
- Kaytee Exact , handopfokvoeding voor alle nestlingen
- Nutribird, A19 (groene deksel)
- Cede lori food voor agaporniden
Hierbij de link, waar veel te vinden is over babyvoeding voor agapornissen.
http://www.agapornisvogels.nl/handopfok.htm

Wat jij voorstelt lijkt me niet goed, omdat de voeding echt heel nauw luistert!
Misschien zijn er kwekers in je omgeving, of een vogelopvang?
Ik zal verder zoeken voor je, maar wilde dit zo snel mogelijk posten.

Toegevoegd na 3 minuten:
Een korte lijst met speciale dierenartsen, gespecialiseerd in vogels.
Ik ben lang geleden zelf bij Feld geweest, helemaal super. Maar volgens mij doet hij dit beroep allang niet meer.....
Je zou ze kunnen bellen? http://www.agapornisvogels.nl/vogelartsen.htm

Toegevoegd na 23 minuten:
Nog een langere lijst van dierenartsen, die met een groene stip zouden ervaring hebben met vogels:
http://www.poicephalus.nl/dierenarts.htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je woont in Eerbeek? Ben je al in Brummen geweest bij Van der Bijl Diervoeders. Die hebben echt zoveel! Van paard tot muis en ook alles voor vogels uiteraard.
Ik weet bijna zeker dat ze wat voor je hebben:)

Toegevoegd na 4 minuten:
Je hebt geen auto zie ik. Stel ze hebben wat voor je bij Van der Bijl ( je kan altijd bellen naar ze ). heb je dan de mogelijkheid iemand te laten rijden? Of alsnog een auto te lenen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Was nog bij de Discus en nog een andere winkel geweest
in Brummen, zonder resultaat. Heb voor vanavond al een oplossing maart zal morgen ff bellen/langs gaan bij Van der Bijl Diervoeders. Bedankt voor je antwoord..