wij hadden 4 katten 1 is er overleden zij woonde 16 jaar met haar broer samen. nu heeft haar broer verdriet hoe lang kan dit duren en hoe merk je dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pieter2011
12 jaar geleden
Een vriendin van me, die 4 tot 6 asielkatten opvangt, laat een kat die overleden is altijd een tijdje in de kamer staan, zodat de andere katten "afscheid kunnen nemen". Dat doen ze ook echt: ze gaan er heen, kijken en snuffelen wat.

Antwoorden (5)

dit hangt er van af hoe emotioneel jouw broer is...
zelf schat ik op 1/2 week(en) dat hij er nog zwaar aan denkt maar daarna gaat het weer wat beter...
ik denk dat je dit merkt op de manier hoe hij praat...
als hij wat verdrietiger praat hoor jij dat duidelijk en natuurlijk kan het soms zijn dat hij kortaf reageerd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij gaat dit over de broer van de kat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, denk ik ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ow oeps :$ dan had.hij het iets duidelijker moeten zijn.. Sorry :$
Toen onze kat met 18 jaar overleed bleef er ook een andere achter.
Wij hebben niet echt veel gemerkt en onze overgebleven kat die inmiddels ook is overleden vanaf de eerste dag meer aandacht gegeven meer knuffels en haar zoveel mogelijk laten voelen dat wij er nog waren.
Dus door veel aandacht te geven gelijktijdig met de andere katten anders kan er misschien jaloezie ontstaan kun je verdriet wel opvangen .
Maar dat is afhankelijk van jou katten.
Het enige voordeel is dat zij nog meerdere katten om zich heen heeft.
Dus zij is niet geheel alleen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Sterkte ermee we weten hoe het als kattenbezitter voelt als je een kat moet missen.
12 jaar geleden
een kat heeft geen verdriet maar zal merken dat iemand er niet meer is.

therapie of rouwverwerking is dan ook niet nodig.
de kat zal van slag zijn en een tijd lopen zoeken naar de andere kat, maar zal zich uiteindelijk schikken naar de nieuwe situatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
àls een bevriende en verwante kat overlijdt, kan de overgebleven kat rouwen, en zelfs depressief raken.
je merkt dan dat de kat lusteloos is, en minder geinteresseerd in eten.
laat in dat geval de kat voor de zekerheid even nakijken door de dierenarts; voor hetzelfde geld is de kat ziek.
het rouwproces kan wel tot 6 mnd duren.
geef de kat maar veel liefde, aandacht en afleiding.
Rieneke1
12 jaar geleden
Toen mijn Vrouwkie haar broertje Bollie kwijt raakte, heeft ze anderhalf jaar naar hem lopen zoeken. Ze reageerde heel sterk als ze zichzelf in een spiegel zag. Bollie leek natuurlijk ook op haar. Dit ontdekte ik pas na een tijdje. Ik zag het toevallig gebeuren. Ik heb toen de onderkant van de (mans/vrouwshoge) spiegels afgeplakt. Dat hielp vrij snel.

Toegevoegd na 2 minuten:
In een groep katten ontwikkelen zich ook gewoontes tussen katten onderling. Met de één speel je meer, voor de andere moet je uitkijken, die speelt de baas over je, enzovoort, dus gemis tussen de katten onderling zal er zeker zijn na het wegvallen van één van de katten.