mijn konijn loopt niet zo goed meer en hij valt vaak en kan niet zelf opstaan, wat moet ik hiermee?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat je hiermee moet doen? Naar de dierenarts... arm beestje :'(

Antwoorden (3)

mogelijk is je konijn al wat ouder, en heeft hij artrose?
dan heeft hij pijnstilling nodig, en voedingssupplementen.
om het fijne ervan aan de weet te komen, zal je toch met je konijn naar de dierenarts moeten voor nader onderzoek.
er kan natuurlijk ook iets totaal anders aan de hand zijn.
gezien deze symptomen zou ik niet te lang wachten.
Rieneke1
12 jaar geleden
Ik weet het echt niet zeker hoor, dus ik zou toch maar naar de dierenarts gaan maar toch kan dit de oorzaak zijn:

Mn kat had dit ook:
Hij viel de hele tijd en was heel raar aan het doen en liep heel raar dus gingen we diezelfde dag nog maar naar de dierenarts, daaruit bleek dat hij waarschijnlijk langs een plant(en) had gelopen of over een epaald soort gras waar spul(hier bedoel ik bestrijdingsmiddelen tegen bacterien en beestjes mee) op was gesproeid. En dat komt dan in zn vacht, maar dan gaat ie zichzelf natuurlijk schoonlikken, en zo komt het spul in hem. Daardoor voelde die zich zo raar , hij at en deonk ook niet meer, eten is opzich niet zo heel erg maar hij moet wel vocht hebben dus dat heeft ie toegediend gekregen. Verder was het niks ernstigs.

Ik heb geen idee hoe konijnen zich schoonmaken en/of hij buiten loopt of gewoon in zn hok blijft, maar ik zou toch maar naar de dierenarts gaan, voor het geval dat,

Sterkte en succes;)!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn zusjes konijn had dit ook en die bleek een of ander bacterie of iets in zijn hersenen te hebben. Het is zo dat konijnen die altijd in zich dragen maar dat het door stress tot uiting kan komen. Hier moet je wel mee naar de dierenarts , als dat het is.