Wie weet er welke verzekering ik het beste kan nemen voor mijn chihuahua?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Er zijn diverse verzekeraars die hondenverzekeringen aanbieden je zult bij de voorwaarden moeten kijken wat jij vind dat het beste past bij jouw hondje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zover was ik al , maar in elk geval bedankt
Geen.
Dierenverzekeringen voor hond of kat zijn onzin.
De kosten die je aan het dier zult hebben wegen in 99 van de 100 gevallen niet op tegen de verzekeringskosten die je jarenlang moet gaan ophoesten.

Niet doen dus, maar wel zorgen dat je altijd een achterdeurtje hebt voor het geval je hond iets mankeert.
(Maar dat is natuurlijk logisch, anders begin je niet aan een huisdier...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je reactie, ik zal het meenemen in mijn besluit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Verzekeraars verdienen er goed op.
Beter elke maand wat wegleggen op de spaarrekening van je hondje, mocht ie dan wat krijgen op oudere leeftijd dan heb je het liggen.
paulus811
12 jaar geleden
Dit antwoord klopt. Ik heb zelf onlangs 2 operaties laten uitvoeren aan een van mijn twee honden en dat kosten 2.500. Maar de premie zou ik voor haar hele leven 8.000 euro zijn. En los daarvan. Ik was bij de chirurg en kon meteen beslissen wel/niet doen en hoe. Ben je verzekerd, dan moet je eerst toestemming vragen of de ingreep wel vergoed wordt en hoe en door wie de operatie mag worden uitgevoerd. Zelf kunnen beslissen is naast de financiële kant, ook erg prettig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeker weten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kies dan een goede verzekering, dan weet je dat het gedekt is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben het er niet mee eens want ondanks dat je het hele leven de premie betaald,is het toch wel fijn dat je een bedragje per maand moet betalen aan premie i.p.v. een hele grote rekening van de dierenarts ineens en wie zegt dat het maar bij één grote rekening van de dierenarts blijft?
En je hoeft het ook niet meer voor te schieten.
paulus811
12 jaar geleden
Maria, geloof me maar als ik zeg dat huisdierenverzekeringen er vooral zijn voor de maatschappijen. Het zijn geen Sinterklazen en zullen dus altijd winst maken. En die winst betaal jij. En natuurlijk moet je het wel hebben als je ineens een operatie moet laten uitvoeren, maar spaar dan de premie zelf op een aparte rekening. De eerste jaren zijn het meestal alleen maar kleine dingen. En sommige honden worden oud zonder ooit een operatie. Mijn motto is dat ik alleen verzeker waar ik failliet aan kan gaan of wettelijk verplicht is, dus heb alleen m'n huis, auto, ziektekosten en WA verzekerd. De rest betaal ik zelf wel als het zover is. En dat heeft me al duizenden euro's aan premie gescheeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ligt er aan of je een huisdier hebt wat bijna nooit iets mankeert of dat je geregeld bij de dierenarts zit. Mijn vorige hond had pijnstilling nodig,dit was Metacam,kost iets van 57 euro voor een flesje waar ik 6 weken mee deed dus die premie haalde ik er dik uit.
paulus811
12 jaar geleden
Maar die metacam heeft hij niet z'n hele leven nodig hoop ik, de maatschappij de premie wel. Heb je wel eens uitgerekend wat je in het hele leven aan premie hebt betaald en wat je aan kosten hebt kunnen declareren? Ik betwist niet dat je heel soms voordeliger uit kunt zijn, maar 'in de massa' verdienen verzekeringsmaatschappijen aan je.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja de Metacam had hij z'n verdere leven nodig vanwege artrose door een ongelukje tijdens de training toen hij net éen jaar was.
dier en zorg (voorheen proteq) is 100% betrouwbaar.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Zeker weten,de dierenarts kosten kunnen flink oplopen als je huisdier iets heeft en voornamelijk een hond komt toch meer bij de dierenarts dan een kat.
Dit is wat ik hier mee maak en meegemaakt heb.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Weet je toevallig ook door wie deze verzekering is opgezet?
Rieneke1
12 jaar geleden
theo, deze verzekering valt onder de plu van een grote verzekeraar, maar het is me ontglipt welke (achmea??).
Rieneke1
12 jaar geleden
heb het even opgezocht: sns reaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij is inderdaad ondergebracht bij SNS reaal maar is een verzekering die is opgericht door een groep van dierenartsen met als inzet de medische kosten van dierverzorging voor mensen betaalbaar te houden. Dit tot tegenstelling met de meeste andere verzekeringen die enkel gebaseerd zijn op geld verdienen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit : http://www.animalalert.nl/ is een ander iets dat vanuit dezelfde groep is opgezet.
Rieneke1
12 jaar geleden
leuke weetjes theo!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een weetje dat belangrijk kan zijn bij het maken van een keuze naar een goede dierenverzekering.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Theo, Is dit niet alleen voor vermiste huisdieren want ik zie niet op de site iets over een huisdierenverzekering.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aan de rechterzijde in de reclame balk staat een advertentie van proteq / dier en zorg. Ken 1 van de oprichters van de verzekering goed. Ook deze site: http://www.dierennieuws.nl/ en dit forum: http://www.dierennieuws.nl/forum/smf/index.php Heeft een band met één van de oprichters.
Rieneke1
12 jaar geleden
peter klaver zeker?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Theo, Je schreef onderstaande,maar de inzet om medische kosten betaalbaar te houden,heeft toch niets met Proteq te maken want ik merk er persoonlijk niets van. Hij is inderdaad ondergebracht bij SNS reaal maar is een verzekering die is opgericht door een groep van dierenartsen met als inzet de medische kosten van dierverzorging voor mensen betaalbaar te houden.
Als ik op de ervaringen van mijzelf en onze klanten afga, dan zijn Proteq en Petplan de beste.
Andere aanbieders kunnen een goedkopere premie hebben, maar hebben daarbij lagere vergoedingen per jaar, meer uitsluitingen of strengere toelating.

Groot voordeel van Proteq is dat zij momenteel de enige zijn bij wie wij als dierenartspraktijk rechtstreeks kunnen declareren, waardoor de klant niet aan de balie hoeft af te rekenen. De klant toont het verzekeringspasje, wij als dierenartspraktijk sturen de rekening op en de klant krijgt achteraf alleen een rekening voor de eigen bijdrage of eventuele onderdelen die niet vergoed worden.
Bij grote uitgaven is dat zeer prettig voor de klant dat zij dit niet zelf hoeven voor te schieten. Als er een ongeluk gebeurt en je dier is geopereerd wil je je bezig houden met je dier en niet met het bij elkaar sprokkelen van geld, wat je bovendien later terugkrijgt van de verzekering.

De aanvullende pakketten voor vaccinaties en castratie/sterilisatie vind ik persoonlijk overbodig. In wezen betaal je er de castratie of vaccinatie alleen maar in termijnen mee. Het kost wat het kost en is vaak ongeveer net zoveel als dat je extra betaalt aan premie.