Ik zoek een ander tehuis voor een hond,hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Wegens omstandigheden zoek ik voor de hond van mijn moeder een ander tehuis.
Naar het asiel brengen doe ik liever niet (weet niet hoe lang een hond daar blijft als hij niet opgehaald word door iemand,spuiten ze een hond dan ''af'' na een bepaalde periode),ik zoek liever zelf een ander nieuw huis.
Heb al advertenties op marktplaats,speurders en hondenherplaatsen gezet.
Zijn er nog andere manieren om een nieuw goed tehuis voor een hond te zoeken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.3K

Het beste antwoord

het asiel kan je helpen door te bemiddelen.
bij veel asiels kan je je verhaal en een foto van de hond kwijt op een prikbord, of in een map die ter inzage ligt.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thanks! Ik heb je advies opgevolgd nu hopen dat er een geschikte nieuwe baas erop af komt!

Andere antwoorden (12)

Misschien kun je nog een advertentie plaatsen in de regionale kranten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk ook eens hier: http://www.slhh.nl/ , Stichting Landelijke Herplaatsing Huisdieren
en hier: http://www.shhh.nl/ Stichting Hulp en Herplaatsing Huisdieren

Als je op Google zoekt met de trefwoorden herplaatsing huisdieren, vind je nog veel meer sites.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
probeer eens buurtlink.nl ?
dan vind je misschien iemand in de nabijheid/wijk van je (moeders)huis
en zet er foto,s bij dat helpt
12 jaar geleden
Mond-op-mond reclame werkt meestal het beste:)

Toegevoegd na 24 minuten:
mond-tot-mond natuurlijk, lijkt mij iets prettiger.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt eens een kijkje nemen op de website van verhuisdier.
Hierbij kun je gericht zoeken naar een hond of kat en zo kun je een match maken. Ook als je een nieuw tehuis zoekt, kan dit een optie zijn.
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als er achter de omstandigheden -waardoor de hond niet langer bij je moeder kan blijven- een goed, begrijpelijk en vooral ménselijk verhaal zit, kun je daar misschien iets mee proberen te doen.
Want mensen staan vaak open voor andere mensen die met moeilijke en/of onoplosbare problemen zitten, en willen meestal graag helpen met het oplossen daarvan. Als het opnemen van de hond dan (een deel van) de bestaande problemen kan oplossen, is de kans redelijk groot om op zo'n manier een nieuwe eigenaar voor de hond te vinden.

Je zou dus kunnen proberen om de redactie van een krant te benaderen met het verhaal. Maar je kunt ook denken aan bijvoorbeeld 'Hart van Nederland' (SBS6), een tijdschrift en/of een online-magazine.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt een advertentie bij veel dierenartsen in de buurt op hun prikbord achterlaten.
Een advertentie in een plaatselijk krantje of supermarkt.
Als je op marktplaats kijkt kan je ook zoeken op advertenties waarin mensen een hond ZOEKEN.
Een advertentie plaatsen op het digitale prikbord van je werk.
Bij mijn vorige werkgever hadden we zelfs zoiets als een besloten site wat deed denken aan marktplaats, daar konden ook foto's bijgevoegd worden - wellicht ook een idee?
Ik zou in een advertentie wel zoveel mogelijk vertellen over de hond: leeftijd, ras, wat hij gewend is (wel/ geen kinderen, andere huisdieren) karaktertrekken etc. De hond krijgt dan een gezicht. Er reageren dan alleen maar mensen die passen bij het verhaal over de hond.
12 jaar geleden
Je kunt eventueel een advertentie ophangen bij je plaatselijke supermarkt.
Zou eerst wel even een goed gesprek met de nieuwe eigenaar voeren waar hij terecht komt en het karakter van de hond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij het dierenasiel in onze plaats kan je op hun site je huisdier aanbieden onder "bemiddeling" Je kan daar een foto en een verhaaltje over je huisdier kwijt. Op die manier hoeft het dier niet eerst naar het asiel voor een plaatsing bij een ander gezin. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
goed dat je zelf de regie wil houden over de herplaatsing!

let via de sites op welk volk je trekt want er zit van alles tussen! vraag altijd een kopie van een ID kaart, kijk naar de woon en leef situatie voor je een keuze maakt, en trek gegeven ALTIJD na.

ik weet niet waar je woont maar je zou kunnen kijken of er organisaties zijn die bemiddelen tussen herplaatsers en eigenaar, en een nieuwe eigenaar.

als het om een rashond gaat kan je een rasvereniging benaderen die ook vaak herplaatsers herplaatsen.

ik hoop dat je een heel goed plekje kan vinden voor je hond. succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het zelfde probleem door zware rug klachten kan ik mijn herder van 4 niet meer goed uitlaten.
En heb ik vandaag besloten deze ter adoptie aan te bieden.
zware beslissing maar beter voor hem
Als eerste heb ik bij de dd een advertentie neer gelegd deze kent de hond nl ook erg goed
De hondenuitlaatservice aangegeven dat ik een adres zoek deze kent de hond goed.
Ik probeer eerst via mensen die hem kennen met de vraag samen voor mij te zoeken
levert dit niet het gewenste resultaat op dan ga ik volgende week bij het asiel. andere uitlaatservice en dierenwinkel voor bemiddeling
Ik zoek een adres waar de hond de klik heeft maar daarbij ook ik.
marktplaats ed geeft mijn geen goed gevoel omdat ik er dan te ver van afsta en zal ik dan ook als laatste voor kiezen

succes ik denk dat het geen makkelijke weg zal worden een geschikt iemand te vinden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou advertenties uitgangen of aan vrienden en familie vragen, maar niet naar het asiel. Als de hond na een bepaald aantal dagen nog is, spuiten ze hem dood!