Het beste is je vissen of wat dan gelijk over te plaatsen naar een nieuwe bak zo snel mogelijk.

En dan je aquarium leeghalen, stel dat die barst ben je verder van huis..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je het aquarium leeg haalt, kan je de onderplaat goed schoon en droog maken. Vervolgens met aquariumkit een glasplaat koud op de oude onderplaat lijmen. Zoorg dat je de kit op de onderplaat in een ruitmotief aanbrengt. De randen van de nieuwe plaat moeten uiteraard een paar mm kleiner zijn dan de binnenkant van de bak om hem er in te leggen. Kit uiteindelijk de naad tussen glasplaat & wanden netjes af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou er aan de buitenkant een geslepen glasplaat tegenaan plakken en dat aquarium op een plaat piepschuim o.i.d leggen voor de drukverdeling.Waarschijnlijk is de breuk ontstaan doordat de bovenkant van het meubel waar het opstaat krom (getrokken) is.