Een puppy is gewend om snachts in de bench te zijn. Hoe laat je deze wennen aan het snachts buiten de bench zijn?

Misschien iets duidelijker:

De puppy is dus gewend om in de nacht, en wanneer deze alleen thuis is, in de bench te zijn. Op een gegeven moment als ze wat ouder is, wil ik haar laten wennen dat ze in de nacht en wanneer ze alleen thuis is, buiten de bench mag. Maar hoe doe ik dit zodat ze niet té opgewonden raakt, of bang wordt voor de omgeving buiten haar bench?

Toegevoegd na 8 minuten:
De puppy is trouwens nog niet bij mij in huis, maar ik zal haar wel eerst laten wennen aan de bench. Hoe ze nu slaapt weet ik niet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beetje voorbarig dan? je weet nog weinig van de pup. Hangt ook af van hoe de pup is of het voor jou meubilair veilig is om hem/haar 's nachts alleen te laten in je huis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een pup goed opvoed, dan zit hij niet aan het meubilair ;) Het is een mopshond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat weet ik. Echter heb je er altijd "deugnieten" bij die het proberen, en je hebt honden die de behoefte totaal niet hebben. Ook honden hebben (verschillende) karakters
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja natuurlijk, dat is zo, maar het kan toch niet zo zijn dat een hond elke nacht zijn hele leven in de bench moet slapen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee hoor. Bij mijn vriendin hebben ze twee honden die gewoon rondlopen. Een deel van hun huis "sluiten ze wel af" vanwege het feit dat de oudere hond ouderdomsverschijnselen begint te vertonen (wat bij een pup dus nog moet worden geleerd gaat fout). Echter zijn ze vrij in de huiskamer en hal waar hun water staat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De hond van mijn ouders ook, en dat gaat dus gewoon goed. De rest van mijn reactie staat bij jouw antwoord haha, anders typen we steeds dubbel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Slapen in een bench is geen straf hoor. Het is gewoon zijn bed. Zolang je er maar voor zorgt dat je geen aandacht geeft als de hond in de bench zit. Dat wordt dat zijn rust plekje...
Dan zal hij er zelf voor kiezen om daar te slapen.
En als hij groot genoeg is kan het deurtje open blijven en kan hij savonds op patrouille gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet dat het geen straf is, alleen wil ik het niet als het niet hoeft haha.
Kimath
12 jaar geleden
Onze hond mag 's nachts in de hele hal komen, maar alsnog ligt ze elke avond in de bench te slapen. Het deurtje staat altijd open, maar dat is echt haar slaapplekje waar ze graag ligt.

Het beste antwoord

Ik neem aan dat je de bench nu nog sluit. Tegen de tijd dat jij denkt dat je hond er klaar voor is maak je de deur open. Je weet dan niet of je hond ook eruit komt, maar een grote kans heb je wel aangezien deze vaak 's nachts wakker worden. Zorg dat het duidelijk is waar de hond niet op mag (bank o.i.d.). Later kun je het kussen uit de bench halen en deze op de plek neer zetten.

Waarschijnlijk zal ze op deze manier wel wennen aan de “afwezigheid” van de bench.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb de vraag even bewerkt.
Dus ik beantwoord de vraag alsof ik haar al heb: Ja, ik sluit de bench haha. Is het dan ook zo dat de pup er klaar voor is, als deze zindelijk is? Want een pup plast en poept eerder als ze in een grotere ruimte is, en dat wil ik niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou sowieso wachten tot deze zindelijk is inderdaad. In een bench zal hij/zij niet snel zijn behoefte doen, aangezien dat zijn slaapplek is. Overigens een prima manier om je hond snel zindelijk te maken: 's ochtends uit de bench en meteen mee gaan lopen, als hij/zij op de juiste plek zijn/haar behoefte doet belonen. Binnen plassende honden met hun snuit in de urine duwen is trouwens niet erg nuttig, aangezien de hond niet begrijpt wat hij/zij fout heeft gedaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat weet ik (én is logisch én ik kijk veel Cesar Millan :p)
Maar, waarom ik de vraag dus stel is, hoe laat ik de hond wennen? Gewoon, deurtje open, en je mag gaan, ik ga naar bed? Of anders?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij mijn vriendin ging het poortje gewoon 's avonds constant open (daarvoor moest de jongste hond, een labrador, iets voor het slapen gaan van de laatste die op bleef de bench in). Daarna bleef dus het poortje open en werd de hond enkel in de bench gezet voor het slapen. Later is de bench weggehaald en het kussen eruit gehaald en op dezelfde plek gezet (vertrouwd). Op deze manier was er geen probleem. Geen garanties!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha okee. Dus een hele ''wennen aan-fase'' hoeft niet? Dus je kunt gewoon het poortje open laten en naar bed gaan? :p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe bedoel je "wennen aan?"
De hond is overdag (of 's avonds) ook gewoon buiten de bench neem ik aan, dus de omgeving is niet vreemd. Ik zou in het begin de bench "vroeg" dichtmaken, zodat het duidelijk is dat je bijna gaat slapen. Later laat je de poort open tot dat je zelf gaat slapen, dus dan zit ze nog korter alleen in de bench. En vervolgens laat je de poort altijd open. Het kan best dat je hond nooit (of dat je het gewoon niet merkt) uit de bench komt. Echter kun je als de bench "open" blijft net zo goed een kussen er neer leggen. Zolang deze vertrouwd ruikt moet het geen probleem zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dat begrijp ik, maar de hond is niet gewend om in het donker, alleen, buiten de bench te zijn. En ook niet gewend om alleen, overdag buiten de bench te zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op die fiets.. Tsja, het is sowieso een nieuwe omgeving, dus het is altijd wennen, geldt ook voor mensen. Zorg ervoor dat je de eerste dagen veel met de hond bezig bent (lijkt me eigenlijk voor de hand liggend). Loop alle plekken door van het huis waar je wilt dat je hond komt (dus waar hij/zij mag komen). Op deze manier is de omgeving vreemd. Ik denk niet dat de hond bang zal zijn voor het huis, indien hij daar de eerste weken ligt in de bench. Misschien is het voor de hond zijn gevoel veiliger als de bench blijft staan als de poort open gaat, zou kunnen. Met honden is het veel als met mensen, dingen moeten wennen, dus ook buiten de bench zijn. Ik denk dat je niet veel problemen zult krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Prima antwoord, zeker met al die toevoegingen! +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke, dankjewel voor alle antwoorden :D Mijn vraag ik nu beantwoord haha.