Heeft iemand ervaring met het geven van een beetje advocaat aan een angstige hond met oud en nieuw?

Mijn hondje wordt oudjaars avond erg onrustig door het vuurwerk, loopt/rent gestresst heen en weer door huis en blaft onafgebroken.
Ik hoorde ergens dat het geven van een beetje advocaat wel is helpt heeft iemand hier ervaring mee en hoeveel mag je een hondje van een kilo of 4 dan geven?

Toegevoegd na 18 uur:
Ik heb homeopatische pilletjes van de dierenwinkel die ik de afgelopen 3 jaar heb gegeven, maar die werken niet echt geweldig, de hond gaat er tegenin en blaft nog net zo hard.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
14K

Antwoorden (8)

Ja! Mijn opa deed dat altijd met zijn honden (borreltje in het drinkwater) zo mak als een lammetje! En de volgende dag zijn ze weer fit. Daar in tegen die pilletjes van de dierenarts daar zijn ze nog wel een dag of 1 à 2 suf van ( eigen ervaringen)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pieter2011
12 jaar geleden
Dat ga ik zelf ook eens proberen (en nee, ik heb geen hond).
Niet persoonlijk, maar ik ken iemand die dit standaard doet bij d'r hond met oud en nieuw, en volgens mij ook in andere grote stress-situaties. Volgens mij geeft ze d'r al vanaf het eind van de middag/begin van de avond af en toe een lepeltje. Ik weet niet precies hoeveel, maar in elk geval geeft ze niet alles in één keer, maar langzaamaan kleine beetjes verdeeld over de avond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij hebben het met onze hond ook gedaan en het ging perfect. Een klein beetej op een schoteltje en was heel erg rustig en de volgende dag was hij weer zoals normaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij hebben drie honden thuis, die met oud en nieuw alle drie wat advocaat krijgen. Een van hen is extreem angstig tijdens de jaarwisseling voor alle knallen, de andere twee zijn al wat ouder en horen het allemaal niet meer zo goed. De laatste twee krijgen enkele lepeltjes advocaat. De jongste die het meest bang is, krijgt vaak wat meer.

Ze krijgen dit 's avonds rond een uur of 10u/half11. Zodra je ze te veel hebt gegeven worden ze letterlijk dronken, kunnen ze niet meer zo goed op de pootjes staan. Teveel geven is niet schadelijk voor de honden, maar wees er voorzichtig mee. Het wordt veel gedaan, en het kan over het algemeen geen kwaad.

Begin dus rond een uur of 10 's avonds met een of twee eetlepeltjes. Kijk dan even hoe het met ze gaat, en kijk of het dan eventueel noodzakelijk is om er om 11u nog een lepeltje bovenop te doen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Die pillen waar iedereen het over heeft werken dus NIET bij onze meest angstige hond! Leuk en aardig allemaal, maar is je hond echt bang tijdens de jaarwisseling, dan is advocaat echt de aanrader!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat is heel herkenbaar. Honden hebben zeer gevoelige oren en vuurwerk klinkt bij hen veel harder dan bij ons. Plus weten zij ook niet "aha, dat is vuurwerk, niets om bang over te zijn".
Ik zou persoonlijk echt geen alcohol geven. Je weet nooit wat voor effect dit kan hebben. Ook bij mensen die nooit alcohol drinken kan het geven van alcohol onverwachte gevolgen hebben, bv. nog meer angst.
Er zijn tal van andere (natuurlijke) middelen die ook wel helpen. Vraag hiervoor raad in een gespecialiseerde zaak.
Bij dieren werken ook trouwens prima dezelfde middelen als bij mensen, ik bedoel dan natuurlijk geen valium of zoiets maar kruidendruppels e.d. Ik gaf deze aan mijn dochter toen ze baby was en onrustig werd, mijn zus geeft ze aan haar poezen als deze bang e.d. zijn (komen beide uit het asiel en hebben een traumatisch verleden, dus zeer gauw bang bij bezoek etc...). Je kan hiervoor raad vragen bij de apotheker of in een goede reformzaak.
Wat wij deden, was de hond op de schoot nemen rond middernacht en onze handen op zijn oren leggen. Het contact maakte hem rustiger, en handen beschermden hem tegen het harde lawaai. Wel op tijd beginnen; er zijn altijd van die ongeduldige mensen die al vuurwerk afschieten een kwartier voor middernacht :-).
12 jaar geleden
Veel mensen doen het, advocaat geven aan de hond. Maar vraag jezelf af of het verstandig is. Een hond is veel gevoeliger voor alcohol en kan dus sneller alcoholvergiftiging ( met eventuele leverschade als gevolg ) krijgen.

Mocht je tabletjes willen proberen, op natuurlijke basis, dan is het zeker verstandig om daar een kuur van te maken. Dit omdat veel tabletjes toch enige inwerktijd nodig hebben om een goed effect te krijgen. Met deze tabletten is het niet zo dat de hond er suf van wordt, maar het "scherpe" is er wel af. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb zelf ook vroeger(17 jr) geleden ook advocaat gebruikt. Ik had een boxer,dat is kwa gewicht wel anders.
Maar hij werd als mensen dronken en slaperig, dus geen last van het vuurwerk. Maar het is niet meer van deze tijd.
Bij de dierenarts kan u pilletjes verkrijgen, die op het gewicht en dier aangepast zijn. Liefst morgen als mee beginnen. Belt u voor meer info eens met u dierenarts.
voor een gelukkige ouderjaarsavond,voor u hondje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een hond ook rustig maakt zijn druppeltjes van Bachbloesem

Rescue - 4 druppeltjes in klein beetje water of andere vloeistof die de hond lekker vindt.

Het is niet schadelijk voor de hond, het zijn druppeltjes uit de reformzaak, geheel natuurlijk. Het helpt ook bij een gestresste hond in de auto.