hoe kun je het beste een ontwormingspil toedienen?

we moeten onze pup ontwormen maar hoe kunnen we die het beste aan haar geven??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (5)

In het eten mengen. en ervoor zorgen dat ze het binnenkrijgt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je kan ook gewoon de pil ver achter in zijn keel stopppen, bek dicht, wrijven over zijn keel, dan moet die het wel slikken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pilletje in een stukje vlees( leverworst), pasta koppie omhoog, in zijn bekje spuiten en zijn snuit even dichthouden zodat hij gaat slikken. Kan ook zo met pil
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn tegenwoordig "lekkere" pillen die eten ze zo uit je hand.
Onlangs nog aan mijn hond gegeven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef je je pup wel eens iets lekkers tussendoor? Een stukje worst bijvoorbeeld?
Dat doe je nu ook: tevoren maak je 3 stukjes klaar, 1 met de pil erin.
Je geeft een klein stukje met niks, je geeft het stukje met de pil en nog 1 als lekker toetje. Laat vooral het laatste stukje goed zien als je die met de pil geeft, zodat ze gretig is naar de volgende en de pil niet merkt.
Blijf zelf heel rustig, maak er geen enkel probleem van, dan wordt het ook geen probleem. Niet hard en opgewonden praten, gewoon geven, verder niks.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt beter geen trucjes toepassen bij een pup. Waarom niet gewoon zoals het moet? Rustig zeggen :zit, als ze dat al beheerst en anders even een zachte druk op haar achterwerk terwijl je zit zegt. Bekje open doen en rustig de pil voorbij de bocht van de tong laten vallen. Bekje dicht, even de hand eromheen en over het keeltje wrijven. Ze slikt dan vanzelf het pilletje door en voelt er niets van.

Ga je namelijk trucs toepassen, dan maak je er een circus van en is ze de volgende keer op haar hoede.
Pups moeten aan alles wennen, ook hieraan. Ook aan het kijken naar de tandjes en de oren. Te veel omhaal levert vervelende lastige honden op ten slotte.

Blijf rustig en geduldig, maar dat is met de hele opvoeding zo.Het is gewoon het zoveelste trainingsmoment.
Ivana