Er kom een beetje bruin vloeibaar spul uit de oogjes van mijn kitten. Dit is meestal 's morgens het ergste. Wat kan ik hieraan doen?

Toegevoegd na 10 minuten:
Haar oogjes zitten verder niet dicht en ze toont ook geen raar gedrag. Ook aan haar te zien heeft ze er zelf geen last van. Kan ik dit ook gewoon schoon maken met koud gekookt water met een doekje ofzo?

Toegevoegd na 11 minuten:
Momenteel kan ik nu ook net voor de kerst niet langs de DA

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hoeft het water niet te koken, stromend water uit de kraan is schoon genoeg.
Aponi
12 jaar geleden
Als je de oogjes schoonmaakt met gekookt (afgekoeld) water denk er dan om dat je het niet schoonwrijft maar het doekje/watje erop dept. Hou eventueel bij wat hardnekkig, vastzittend vuil het doekje even op de plek zodat het een beetje weekt.
Door te wrijven kan je nog meer irritatie veroorzaken aan de huid eromheen.

Antwoorden (5)

ik had vroeger ook een jong katje die dat had wij gingen naar de dierenarts en die gaf ons een beetje een vloeibaar zalfje wat we in de oogjes moesten smeren dat werkt goed
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gekookt water is prima hoor! als je katje verder niet ziek is kan het wel tot na kerst wachten.waarschijnlijk is het onschuldig en kun je het wel even aankijken.bij einige twijfel natuurlijk geen risico nemen en ook met kerst direct bellen. hele fijne dagen saampjes!!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
okee hartstikke bedankt =) ik hou het gewoon ff in de gaten en als de kerst voorbij is gewoon ff de DA bellen. jij ook hele fijne dagen =D!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vanzelfsprekend moet het gekookte water afgekoeld zijn. Ik heb eens meegemaakt dat iemand hier niet bij stil stond....resultaat wil je niet weten.
Weet je wel zeker dat je niet per ongeluk in het achterste oog van het poesje gekeken hebt? Grapje hoor.

Maar nu serieus: Je kookt wat water en je laat een paar minuten doorkoken teneinde de kalk (ketelsteen) aan het water te onttrekken.

Daarna laat je het water afkoelen totdat het zacht warm aanvoelt. Het beste kun je dat met je elleboog voelen.

Daarna neem je een met dit water bevochtigd watje en maak je voorzichtig de ogen schoon. Deze handeling herhalen zolang het nodig is.

Omdat het water gekookt is, is het steriel en kun je aldus de kwaal (de eventuele ontsteking) perfect..te lijf gaan c.q. verwijderen.

Succes en groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gekookt water kan, maar afgekoelde kamillethee is ook uitstekend om de oogjes mee te reinigen.
als ze traanstreepjes onder de ogen krijgt, kan je dat prima schoonmaken met traansmeerremover van beaphar.
Rieneke1
12 jaar geleden
Ivana
12 jaar geleden
plus voor de kamillenthee!
Ivana
12 jaar geleden
Sorry, het blijft kamillethee, zonder n. ;)
Rieneke1
12 jaar geleden
:)
Ivana
12 jaar geleden
Dat schijn te komen omdat er twee verschillende meervoudsvormen van kamille zijn en dan komt er geen N tussen. (kamillen en kamilles, groene boekje ;))
Inderdaad, zou eerst afgekoeld gekookt water proberen.
Lauw, dit kun je het best controleren aan de binnenkant van je pols, dit is het meest gevoelige plekje van je huid ( wordt ook gedaan bij baby voeding )
Daarna met een gaasje van buiten naar binnen over zijn oogje.
1x met een gaasje, anders wrijf je de bacterien er weer in.
Liever niet met een watje, dit kan pluisjes achterlaten in het oogje,
Succes.