hoe kan ik er voor zorgen dat onze kat de lichtjes van de kerstboom niet doorknaagt?

Onze kat heeft een heel groot stuk uit de kabel van de kerstlichtjes geknaagd, hoe kan ik er voor zorgen dat ze er de volgende jaren vanaf blijft, of is het enige wat ik er tegen kan doen gewoon geen lichtjes in de boom hangen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als de lichtjes aan zijn stopt ze vanzelf zou ik denken (dan brandt ze haar tong).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee aan de kabel ,niet de lichten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Enige afdoende remedie: kerstboom of kat de deur uit, of allebei, maar dat is wel een erg ongezellige kerst: Hou ze allebei en verheug je op het voorjaar terwijl je kat de boom verbouwt!

Antwoorden (6)

Zet een "hek" om de kerstboom heen.
In ieder geval, zorg dat ze er niet bij kan...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kan dat stuk kabel waar ze bij kan komen wat plakband omheen doen of een kerstslinger eraan vast maken want dan is het niet fijn om er op te kauwen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van dat anti-nagelbijt spul erop smeren, als het kinderen van nagelbijten afhoud moet het ook met katten kunnen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wij hadden ook een kat die de hele tijd de lichtjes uit de kerstboom haalde. Bij ons helpten het toen we een nieuw speelgoedlichtje voor onze kat kochten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee het zijn de lichtjes niet maar de kabel.
Vorig jaar was het iedere keer een drama: Als ik weg was geweest lagen de meeste ballen door het hele huis :-))
De slingers en versiersels werden allemaal kleine stukjes.
In de verlichting zat hij weleens klem, en trok dan van schrik een stel lichtjes los :-)))
Uiteraard ging alleen de stekker er maar in als ik thuis was.

Dit jaar kocht ik een boom die wat harder prikte, een blauwspar.
Nadat meneer zich 1x prikte :-(( au, bekijkt hij de kerstboom van afstand.
Heeft wel nieuwe speeltjes, daar rent hij de trap mee op en speelt ze naar beneden :-)) alsof hij een muis achterna zit.

De kerstboom is niet interessant meer om te spelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lekker herkenbaar verhaal: slopen die boel :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is een ontzettende gezellige tijd voor beide :-)) Maar dit jaar, nu alles blijf hangen is ook leuk, ik moet hem alleen soms even flink uitdagen met zijn eigen speelgoed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eén van die hooligans van mij heeft nu ook het ritselende papier van de cadeautjes onder de kerstboom ontdekt: beleef plezier met een dier (zucht).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier liggen de cadeautjes nog niet, maar ben inderdaad benieuwd.
Strikjes en krullint is ook altijd favoriet.
Heel simpel. Werkte bij mijn kittens perfect (die deden mn planten op eten)

Ze moeten er op een of andere manier naar toe. Wanneer ze het doen waar jij bij bent laten schrikken (zonder dat ze het met jou associeren) doe dit door middel van een knal van een ballon. Zij zullen dit dan zien als gevaar.

Ik had zelf de eerste tijd onder mijn boom en bij de palm ballonnen gelegd. Ze zullen er toch proberen te komen. Als een kat wegglijd zet die zijn nagels uit. Dan knalt de ballon. Dit doen ze meestal 1 keer! Haal vervolgens de ballonnen weer weg.

Geen garantie maar op een gegeven moment probeer je alles.