Voelen katten aan dat je ziek bent?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
31.8K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Mijn kat trekt meer naar het baasje toe en komt wel bij mij voor aandacht en kusjes

Het beste antwoord

Nee dat niet, maar ze spiegelen wel heel goed jouw gevoel... Afstemming noemen ze dat... Mensen hebben dat ook en dan noemen we die helderziend, maar dat is het niet, het is afstemming... En dat kunnen huisdieren goed, ook honden dus...

Ze spiegelen jouw state of being...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Ik weet niet of ze specifiek aanvoelen dat je ziek bent.
Ik denk dat ze wel aanvoelen dat er iets anders is aan je. En dat je goed reageerd op aandacht.
Mijn kat komt dan als kruik lekker bij me liggen. En idd dan lijkt het alsof hij weet dat ik ziek ben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee want die beesten komen altijd naar je toe, maakt niet uit of je nou ziek bent of niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja, dat denk ik wel. mijn kat voelt het ook als ik een off day heb. en ik heb zelfs gehoord (of dit werkelijk zo is kan ik uiteraard niet weten) dat katten ''storm'' (opkomende onweer /regen )aan kunnen voelen.dus ja, dat ze kunnen aanvoelen dat je ziek bent/wordt...ja, dat geloof ik wel........honden overigens ook .......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet alle katten zijn hetzelfde. Er schijnt eens een kat in een bejaardentehuis geweest te zijn die voelde wanneer iemand dood ging. Heeft toen in alle kranten gestaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zou niet zo'n goed nieuws voor mij betekenen dan..
Nee hoor, katten voelen maar twee dingen, wanneer ze honger hebben en wanneer ze moeten poepen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat denk ik zeker.
Getrainde honden kunnen het zeker, heb op mijn werk meegemaakt dat een gehandicapte een hulp hond had, die bv 's nachts, als zijn baas in zijn slaap dreigede een hypo (te lagen bloedsuiker) te krijgen, onrustig werd, waardoor wij in actie kwamen. Zo wonderlijk dat zo'n dier dat aan voelt, dus ik denk zeker dat jouw kat het ook voelt als je niet lekker bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In zijn algemeenheid is het zeker zo dat katten goed stemmingen kunnen aanvoelen.
Vroeger had ik een kat die zodra ik me belabberd voelde achter me op de leuning van de bank kwam zitten en dan afentoe zijn pootje op mijn schouder legde. Zo geweldig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik wil die kat!!!! ;-)
Ha, die Congoleo;

Wel als je zo ziek bent dat je over ze heen kotst.
Zonder dollen; onze hond heeft altijd heel goed in de gaten als een bekende ziek is. Je merkt dan dat ze op een of andere manier wil 'troosten'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
sowieso zijn katten erg gevoelige dieren, die de kleinste verandering in je lichaamstaal kunnen opmerken en daarop reageren.
echter, hun reukvermogen is zo onvoorstelbaar veel beter dan het onze, dat ik zeker niet uitsluit dat een kat kan ruiken dat je ziek bent.
het valt me altijd weer op dat als een van de katten ziek is, hij of zij door alle andere katten met rust wordt gelaten.
Rieneke1
14 jaar geleden
Aanvoelen? Die van mij *ziet* het gewoon als ik als een zielig hoopje met traanogen en snotterneus op de bank zit. En ja, dan kruipt ze vaak ongebruikelijk dicht tegen me aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Katten voelen dat niet alleen, die katteneuzen ruiken natuurlijk ook weet-ik-veel-hoeveel sterker dan onze neuzen. En als je ziek bent straal je dat uit met je energie maar ook met je lichaamsgeur, katten hebben een "gave" deze energie te kunnen voelen en merken echt aan je hoe je je voelt. Honden trouwens net zo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Katten kunnen erg gevoelig zijn, het ligt aan de kat en ook aan de band die je met je kat hebt. Mijn 1ste kat bijvoorbeeld was een zeer bijzonder beest. Hij ging elke ochtend mee wandelen met een achterbuurvrouw en haar hond, dan liepen ze samen een rondje door de wijk. Toen die hond op sterven lag, heeft mijn kat de laatste nacht bij die hond in zijn mand gelegen, iets wat hij nog nooit gedaan had. Mijn buurvrouw vertelde me dit later in tranen. Ze zei; "Jouw kat heeft aangevoeld dat mijn hond ging sterven."